Ο «ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ» Ε.Ο.Τ.! 

Ο «ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ» Ε.Ο.Τ.!

 

 

Δεν υλοποιεί ,απλώς, τις κρατικές επιλογές για τον τουρισμό, αλλά είναι( μπορεί να είναι) και σύμβουλος και βοηθός των επιχειρηματιών του τουρισμού στον τόπο μας! Ο «εδώ ΕΟΤ»,είναι από χρόνια κοντά μας, στον γνωστό χώρο, στο λιμάνι του Αργοστολίου και αποφασίσαμε στο παρόν τεύχος της «Φωνής» να «χτυπήσουμε την πόρτα» και να ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στα «ενδότερα»! Κατ αρχάς: Τρεις υπάλληλοι απασχολούνται στο γραφείο:Ο κ.Μεσσάρης -που είναι και προϊστάμενος- η κ. Μπαλή και ο κ. Κοκκόλης. Εμείς συζητήσαμε με την κ. Β. Μπαλή, ιταλομαθή( μάθαμε ότι διαθέτει και την Ιταλική υπηκοότητα!)  που γνωρίζαμε  ότι ήταν στέλεχος του Οργανισμού από παλιά(συγκεκριμένα από το 1983, αλλά στην Κεφαλονιά βρίσκεται από το 1999) και απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Τουριστικών επαγγελμάτων της Ρόδου. Αυτό που δεν γνωρίζαμε ήταν ότι η κ. Μπαλή, ήταν, επίσης, υπότροφος του ελληνικού Κράτους στο  istitut internasional de glion  όπου πήρε ειδίκευση στην Οργάνωση – Διοίκηση ξενοδοχείων!

 

 

Το αρχικό ερώτημα κ. Μπαλή, νομίζω, δεν μπορεί να είναι άλλο από το ποιες είναι σήμερα οι αρμοδιότητες του γραφείου ΕΟΤ στην Κεφαλονιά!

 

 

Το γραφείο υποστήριξης τουρισμού, όπως είναι ο ακριβής «τίτλος » του γραφείου ΕΟΤ ασκεί, από τον Ιούλιο του 2007 τις εξής αρμοδιότητες: ,

 

 Έλεγχο ενοικιαζομένων δωματίων, διαμερισμάτων &   κατοικιών & έκδοση η ανανέωση ειδικού σήματος λειτουργίας τους.

 

Έλεγχο & έκδοση ειδικών σημάτων λειτουργίας σε γραφεία γενικού & εσωτερικού τουρισμού, γραφεία ενοικιάσεως αυτοκίνητων, Τ.Ε.Ο.Μ., κ.λ.π.

 

Όλες τις σχετικές με τα παραπάνω λειτουργίες.( καταγγελίες, παράπονα, βεβαιώσεις κ.λ.π. )

 

Κάθε είδους πληροφορίες στους ημεδαπούς & αλλοδαπούς τουρίστες.

 

Προσοχή!Δεν έχει αρμοδιότητες όσον αφορά τα ξενοδοχεία.

 

 

Εσείς, τα στελέχη του γραφείου, είστε ικανοποιημένοι από τον …εαυτό σας, από το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρετε;

 

 

 Όλοι οι Κεφαλλονίτες που εξυπηρετήθηκαν από εμάς, γνωρίζουν πόσο γρήγορα & αποτελεσματικά λειτουργεί το γραφείο του Αργοστολίου! Ιδιαίτερα τη χρονιά που μας πέρασε , εφαρμόζοντας τον νόμο 3766/09 περί νομιμοποίησης των  κολυμβητικών δεξαμενών – θέμα που, όπως θυμόσαστε, είχε ταλαιπωρήσει πολύ τους επιχειρηματίες και είχαν γίνει δεκάδες μηνύσεις – καθώς & τη λειτουργική νομιμοποίηση με σύντομες διαδικασίες ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων & κατοικιών που λειτουργούσαν χωρίς ειδικό σήμα λειτουργίας, εκδώσαμε 375 άδειες κολυμβητικών δεξαμενών &  σχεδόν 400 ειδικά σήματα λειτουργίας!                                          Το 2010 ήταν μια δύσκολη χρονιά, από κάθε άποψη: Κατ αρχάς δεν είχαμε γλωσσομαθές προσωπικό για να  λειτουργήσουμε το γραφείο πληροφοριών-όπως είμαστε υποχρεωμένοι-με αποτέλεσμα να απασχολείται στη reception ένας από μας, ένα ,δηλαδή, από τα τρία στελέχη που η εδώ υπηρεσία διαθέτει!

 

 

Πάντως, έχουμε τη εντύπωση ότι δεν έχει και πολλή δουλειά στη reception!

 

 

Εμείς, είμαστε υποχρεωμένοι να διαθέτουμε άτομο στις πληροφορίες ανεξαρτήτως του πόση δουλειά υπάρχει και όταν οι υπάλληλοι είναι όλοι κι όλοι τρεις ,αυτό φαντάζει πολυτέλεια αν η κίνηση-όπως σωστά αναφέρατε- δεν είναι μεγάλη! Το γραφείο πληροφοριών δεν είχε  μεγάλη κίνηση  διότι πολύ μεγάλο ποσοστό των επισκεπτών μας έρχεται στο νησί προετοιμασμένο, με πληροφορίες που παίρνει από το διαδίκτυο. Επίσης, πολύ σπάνια ζητούν πληροφορίες για δωμάτια , αφού έχουν βρει ό,τι χρειάζονται μέσα από το internet & έχουν ήδη   κάνει την κράτηση τους. Με την ευκαιρία, θέλω να πω ότι στην εποχή μας, οποίος επαγγελματίας δεν έχει εξοικειωθεί με  το διαδίκτυο, θα έχει  μεγάλες δυσκολίες στη δουλειά του. Αυτό, μάλιστα, ισχύει ιδιαίτερα για τους εν δυνάμει νέους  ιδιοκτήτες γραφείων γενικού τουρισμού, οι  οποίοι πιθανόν να βλέπουν τη δουλεία τους να ελαττώνεται κάθε χρόνο.

 

Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα να ακούσουμε ποια είναι τα σημαντικότερα παράπονα των επισκεπτών μας από τους ντόπιους επιχειρηματίες του τουρισμού!

 

 

Κάθε χρόνο, δεχόμαστε παράπονα από τους τουρίστες – αλλά και τους επαγγελματίες- και καλούμαστε να επιλύσουμε τα προβλήματα ή να καλέσουμε σε απολογία τους ιδιοκτήτες. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε συχνότερα είναι:           -Οι επισκέπτες βρίσκουν ότι το κατάλυμα στην πραγματικότητα είναι αισθητά κατώτερο από τις προσδοκίες που καλλιεργεί το site-το οποίο το παρουσιάζει ωραιοποιημένο!

 

-Οι επαγγελματίες δεν νοικιάζουν τα δωμάτια ή αυτοκίνητα ή μηχανάκια για μια ημέρα, όπως υποχρεούνται από το νόμο.

 

-Δεν προσφέρουν ελληνικό καφέ στα πρωινά, ιδίως στα ξενοδοχεία, όπου έχουν υποχρεωτικό πρωινό.

 

– Υπάρχει κακή συμπεριφορά!

 

-Συμβαίνει συχνά, οι επισκέπτες να μην βλέπουν ποτέ τους ιδιοκτήτες !!!Στο σημείο αυτό, θέλω να πω ότι σε τόσο μικρές επιχειρήσεις, που δεν είναι εφικτή η προσφορά άλλων υπηρεσιών, είναι βασικό να υπάρχει στενή & καλή επαφή με τον πελάτη. Αυτό άλλωστε, το επιτάσσει η περί φιλοξενίας παράδοσή μας!

 

-Προβλήματα καθαριότητας !!!!Εδώ, επειδή υπάρχει παρεξήγηση(;) χρειάζεται να παραθέσω τον πίνακα που υπέγραψαν όλοι, ανεξαιρέτως, όταν κατατάχθηκαν σε «κλειδιά»-και προσπαθούσαν, βέβαια, να πάρουν τα περισσότερα που μπορούσαν!

 

      ( Η κ. Μπαλή  διέκοψε την απάντησή της  και προσκόμισε τον Πίνακα  με τις υποχρεώσεις σε καθαριότητα κ.λ.π. ανάλογα με το πόσα «κλειδιά» διαθέτουν τα καταλύματα. Ο Πίνακας αυτός είναι στη διάθεσή σας και βρίσκεται  στο τέλος αυτής της συνέντευξης.)

 

          Τα τηρούν αυτά; Χρειάζεται, επίσης, να σημειώσω ότι στις τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες & επαύλεις όπου δεν υπάρχουν «κλειδιά», εξυπακούεται ότι ισχύει, ό,τι ισχύει για τις επιχειρήσεις με τέσσερα «κλειδιά»:Καθημερινή, δηλαδή, καθαριότητα & αλλαγή ιματισμού. Οι όποιες συμφωνίες έχουν γίνει με τουριστικά γραφεία δεν ισχύουν!

 

 

Υποθέτουμε, όμως, ότι θα έχει και η «άλλη πλευρά» παράπονα!

 

 

Σωστά! Από την άλλη πλευρά, την τελευταία πενταετία, παρατηρείται το φαινόμενο, οι πελάτες να έχουν κάνει κράτηση για ορισμένο αριθμό ημερών & να ζητούν να φύγουν πολύ νωρίτερα!

 

Οι επιχειρηματιες,όμως, δεν μπορούν να διεκδικήσουν τα νόμιμα, επειδή δεν έχουν αποδεικτικά στοιχεία. Πρέπει να πω ότι γίνανε πολλά σεμινάρια, στα οποία ενημερώσαμε για τα δικαιώματα & τις υποχρεώσεις των επιχειρηματιών .Γνωρίζουν π.χ. για το Δελτίο Αφίξεων, που πρέπει να συμπληρώνεται κα ι  να υπογράφεται  κατά την άφιξη του πελάτη, διότι αυτό είναι η απόδειξη της κράτησης & με αυτό μπορούν να διεκδικήσουν τα νόμιμα σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης! Εν πάσει περιπτώσει, οι επιχειρηματίες, αν έχουν ερωτήματα και απορίες  μπορούν να έρχονται στο γραφείο μας, μπορούν να ρωτούν & να μαθαίνουν  για ό,τι τους απασχολεί, καλό είναι, όμως, να το κάνουν πριν φτάσουν στο σημείο να μη μπορούμε να βοηθήσουμε! Γνωρίζουν καλά όσοι έχουν ζητήσει τη βοήθειά μας ότι το γραφείο μας είναι σε θέση  να συνεργαστεί & να βοηθήσει στα λογικά προβλήματα των επιχειρηματιών κι ότι δεν εξαντλείται η προσφορά μας μόνο στην έκδοση ειδικών σημάτων λειτουργίας . Καλό χειμώνα!.

 

 

 

 

 

 

 

 

 «ΚΛΕΙΔΙΑ»                                                                                                  1                      2                       3                       4

 

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ                       ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

 

ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΔΩΜ – ΔΙΑΜ/ΤΩΝ                      ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

 

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ             ΟΧΙ                     ΟΧΙ                   ΝΑΙ                 ΝΑΙ

 

ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΕΙΔΩΝ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ         ΝΑΙ                     ΝΑΙ                   ΝΑΙ                 ΝΑΙ

 

ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΙΜΑΤΙΣΜΟΥ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ            3                       4                         4                              7

 

ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ (ΑΠΟΘΗΚΗ, ΛΙΝΟΘΗΚΗ Κ.Λ.Π.)               ΝΑΙ                 ΝΑΙ                ΝΑΙ                ΝΑΙ

 

                                                                                                                         ΠΙΝΑΚΑΣ 1