Η ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΠΗΡΕ ΤΟ «ΑΡΓΥΡΟ»!
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ), ο αριθμός των τουριστών που έφτασαν στην Ελλάδα στο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου- Ιουλίου 2009 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο παρουσίασε μείωση της τάξεως του 8,5%.Η μείωση, όμως, των εσόδων από τον τουρισμό κατά το αυτό χρονικό διάστημα κατά 14,6% δείχνει ότι τα ποσά που οι τουρίστες δαπανήσανε στη χώρα μας ήταν σημαντικά μικρότερα σε σχέση με πέρυσι! Στην έρευνα του ΙΤΕΠ καταγράφεται, επίσης, ότι οι περιοχές που πλήττονται περισσότερο είναι η Χίος (26,3%), η Κεφαλονιά (23,6%), η Σάμος (14,1%) και τα Χανιά (13,4%).Στο Ηράκλειο παρατηρήθηκε μείωση των αφίξεων Γερμανών και Βρετανών επισκεπτών κατά 50% και 35%, αντιστοίχως, ενώ στην Χαλκιδική είχαμε αξιοσημείωτη μείωση (20%) των αφίξεων των Ρώσων τουριστών Σημαντική πτώση, όμως, καταγράφεται,και στην κινητικότητα των Ελλήνων τουριστών στη χώρα. Όπως αναφέρει το ΙΤΕΠ, οι διανυκτερεύσεις τους είναι μειωμένες και κατά 20% με αποτέλεσμα να παρατηρείται μεγάλη πτώση στα έσοδα των καταλυμάτων τα οποία προσφέρανε λιγότερα κρεβάτια σε χαμηλότερες τιμές, σε σύγκριση με πέρυσι.
Ως προς αυτό το τελευταίο, το ΙΤΕΠ ,προβλέπει μείωση κατά
16-18% των εσόδων για τον ξενοδοχειακό κλάδο, γενικώς, το 2009. Το ποσοστό της μείωσης των εσόδων, εκτιμά το ΙΤΕΠ, ότι είναι ανησυχητικό, και θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων που βρίσκονται σε οριακή θέση. Αναλυτικότερα:Οι αφίξεις τουριστών στα σημαντικότερα αεροδρόμια της χώρας τον Αύγουστο σημείωσαν μεγαλύτερη πτώση (-9%) από αυτή που σημειώθηκε τον Ιούλιο (-6%). Αυτό, σημαίνει ότι οι αφίξεις την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2009 μειώθηκαν κατά -8,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Επειδή η πρόβλεψη του ΙΤΕΠ για τον Σεπτέμβρη-όπως και για τους λοιπούς μήνες του έτους-δεν ήταν θετική, εκτιμάται ότι, τελικώς, οι αεροπορικές αφίξεις θα σημειώσουν μείωση 9% -10%. Στ ο σημείο αυτό, οφείλουμε να πούμε ότι οι αφίξεις των τουριστών στη χώρα μας με άλλα μέσα (πλην αεροπλάνου) δείχνει να είναι λιγότερο αρνητική και οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η τελική πορεία των αφίξεων συνολικά θα είναι ασφαλώς αρνητική και προβληματική, αλλά μικρότερη από 9-10%.