Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ 

Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ

 

Ο Τουρισμός πολυτέλειας παρότι αντιπροσωπεύει μόλις το 3% των συνολικών τουριστικών αφίξεων παγκοσμίως, αντιπροσωπεύει, επίσης, και το 25% των τουριστικών εσόδων! Ο εκάστοτε προορισμός, λοιπόν, αυτών των επισκεπτών θα αποκομίσει, περίπου 10.000 Ευρώ ανά άτομο, κατά μέσον όρο. Ο τουρίστας πολυτελείας-ο οποίος χρησιμοποιεί πολύ το διαδίκτυο- έχει την τάση να επιλέγει όλο και πιο εξειδικευμένα, αλλά και μικρότερης διάρκειας ταξίδια. Αξίζει να αναφερθεί ότι έχει ενισχυθεί σημαντικά η τάση της ομαδικής επίσκεψης-με φίλους ή συνεργάτες-και η επίσκεψη εργαζόμενων γυναικών σε spa το ΣαββατοΚύριακο. Ο τουρίστας πολυτελείας δεν υπολογίζει το κόστος προκειμένου να «απολαύσει».’Εχει την αντίληψη ότι τα προϊόντα πολυτελείας βελτιώνουν την ποιότητα ζωής και αναζητά αποκλειστικές εμπειρίες. Θέλει να συνδυάσει την πολυτελή διαμονή με υπηρεσίες Spa, «ιδιαίτερα» εστιατόρια και αθλητικές εγκαταστάσεις.

 

Τα θέρετρα και τα πολυτελή ξενοδοχεία στα οποία καταφεύγουν βρίσκονται στην Καραϊβική, τις Η.Π.Α. και την Ευρώπη. Οι χώρες προέλευσηςτων τουριστών πολυτελείας είναι οι Η.Π.Α , η Μ.Βρετανία-και ,εσχάτως,η Ρωσία.

 

Όταν επιλέγουν Ευρώπη, κατευθύνονται, κυρίως, σε Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία. Αυτές οι τρεις χώρες αντιπροσωπεύουν το 36% της «ευρωπαϊκής ζήτησης».,ενώ η Μαγιόρκα και η Κροατία έχουν μια αξιοσημείωτη πρόοδο σε αυτό το είδος του τουρισμού.

 

Ο Τουρισμός πολυτελείας προωθείται, φυσικά, μέσα από εξειδικευμένα δίκτυα, ιστοσελίδες, περιοδικά και Εκθέσεις.

 

Η Ελλάδα-με εξαίρεση κάποιες περιοχές-δεν αποτελεί προορισμό πολυτελείας. Η χώρα μας δεν διαθέτει πολλά πραγματικά πεντάστερα ξενοδοχεία, προσφέρει χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες έξω από τα ξενοδοχεία,  έχει περιφερειακά αεροδρόμια χαμηλών standards, ανεπάρκεια σε πολυτελή μέσα μεταφοράς, μικρή διεισδυτικότητα στα κανάλια διανομής…Ο τουρίστας που επιλέγει την Ελλάδα την επιλέγει, κυρίως για καλοκαιρινές διακοπές μιας ή δυο εβδομάδων και λιγότερο για city Breaks και διακοπές 2-4 ημερών. Μένει σε πολυτελή γιώτ, ξενοδοχεία και ιδιωτικές βίλες. Οι μέχρι τώρα «πελάτες» μας ,προέρχονται από την Γαλλία, την Μ.Βρετανία, την Ιταλία και την Ισπανία ( από τις τέσσαρες αυτές χώρες έρχεται το 35% των επισκεπτών) ενώ φαίνεται να υπάρχει ενδιαφέρον και από την Ρωσία, την Γερμανία και την Τουρκία.

 

Για να μπορέσει η χώρα μας να προοδεύσει ως προορισμός πολυτελείας μπορεί και πρέπει να κάνει πολλά:

 

1)       Να αναπτύξει το γιότινγκ.τα spa, την γαστρονομία,το γκόλφ. Έχουμε μόλις 6 γήπεδα γκολφ και θα πρέπει να δημιουργήσουμε κι άλλα αν θέλουμε να συμπεριληφθούμε στους προορισμούς πολυτελείας.( Πρέπει να σημειώσουμε, όμως, ότι τα γήπεδα γκολφ έχουν μεγάλες απαιτήσεις σε νερό!).Η γαστρονομία δεν απαιτεί μεγάλες επενδύσεις, αλλά απαιτείται να αποκτήσουμε «όνομα» και όσον αφορά το γιότινγκ δεν έχουμε τις απαιτούμενες υποδομές.

 

2)       Πρέπει να δημιουργηθούν και άλλα ξενοδοχεία πολυτελείας, τα οποία συγκεντρώνονται, μέχρι σήμερα, σε Ρόδο, Αθήνα, Κρήτη. Ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να ενισχυθεί μέσω του Αναπτυξιακού, ώστε  να δημιουργηθούν οι χρειαζούμενες μονάδες.

 

3)       Πρέπει να εκπαιδευτεί το προσωπικό ώστε να μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου

 

4)       Χρειάζεται να δοθεί ένα τέλος στις χρόνιες νομοθετικές υστερήσεις ( χωροταξικό, κατηγοριοποίηση ξενοδοχείων σε αστέρια κ.λ.π.)