ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ Ο «ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ» ΚΑΙ ΤΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΑΞΙ. Συναντηθήκαμε με τον Πρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτητών ταξί κ. Π. Φωκά και τον Γ.Γ. του Σωματείου και Πρόεδρο του Συλλόγου Ράδιο-ταξί κ. Γ. Νεόφυτο. Οι συνομιλητές μας έδειξαν διατεθειμένοι να συζητήσουν για τα πάντα. Δεν αρκέστηκαν σε μια απλή απαρίθμηση και ιεράρχηση των προβλημάτων τους. Αποδέχτηκαν ότι παρότι υπάρχει βελτίωση στις υπηρεσίες που προσφέρουν, δεν έχουν, ακόμη, εξαλειφθεί τα προβλήματα-τα οποία, όμως, θεωρούν ότι έχουν περιορισθεί και ταυτοποιηθεί. .Ισχυρίστηκαν ότι, έχοντας μεγάλη διάθεση για αυτοβελτίωση, δεν διστάζουν να κάνουν ελέγχους και να παίρνουν και σκληρά μέτρα και κατά των συναδέλφων τους, αν χρειάζεται, εφαρμόζοντας τους σχετικούς νόμους. Ισχυρίστηκαν, μάλιστα, ότι στον κλάδο τους ,κάνουν οι ίδιοι ,σε συνεργασία με το Ι.Κ.Α, κάθε τρεις μήνες έλεγχο για τους οδηγούς (Με απόφαση της Γ.Σ. έχει εξουσιοδοτηθεί γι αυτό, το Δ.Σ.) και, πέραν αυτού, ερευνάται από το Δ.Σ. και το αν οι ιδιοκτήτες τηρούν όλες τις προϋποθέσεις που ορίζει η νομοθεσία.. Δήλωσαν, επίσης, υπέρ των σεμιναρίων-τα οποία εξαγγέλθηκαν το 2003 και εξαγγέλλονται ξανά το2008-για την βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουν. Εκδήλωσαν, όμως, και παράπονά προς τις τοπικές πολιτικές Αρχές οι οποίες-είπαν -δεν τους συμβουλεύονται ποτέ πριν πάρουν μια απόφαση και τους καλούν σε συζητήσεις μόνο αν δημιουργηθεί πρόβλημα. Έχουν πρόβλημα, επίσης, και με την Κυβέρνηση, καθώς ,για την τρέχουσα χρονιά -και σε αντίθεση με αυτό που συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια που υπήρχε κατ έτος μια αναπροσαρμογή κομίστρου της τάξεως του 7-8%-ο αρμόδιος Υπουργός δεν συζητά καν με την Ομοσπονδία! Εν τούτοις ,οι αυξήσεις στα καύσιμα και τα ασφάλιστρα-σύμφωνα με τους κ.κ Φωκά και Νεόφυτο-επιβάλλουν μια κάποια αναπροσαρμογή( με «κοινωνική ευαισθησία») της αποζημίωσης. Και, φυσικά, έχουν πρόβλημα με την κυκλοφοριακή κατάσταση στο Αργοστόλι: «Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει με την Αγορά του Αργοστολίου!» μας είπε ο κ.Φωκάς, σημειώνοντας ότι αν δεν βελτιωθεί αισθητά η κυκλοφορία των οχημάτων, τότε θα αφήσουν την πιάτσα της Αγοράς και θα αρκεστούν στο ΚΤΕΛ ,την Κεντρική Πλατεία και στο Ράδιο-Ταξί 1. ΟΧΙ ΣΕ ΝΕΕΣ ΑΔΕΙΕΣ! Οι ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ επιθυμούν η Κυβέρνηση να δώσει παράταση στην μη έκδοση νέων αδειών πανελλαδικά. Στον σχετικό Νόμο(2003) υπάρχει η απαγόρευση έκδοσης νέων αδειών, μέχρι το τέλος του 2008 και ζητείται από τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ περαιτέρω παράταση. Στην παρατήρησή μας ότι εδώ, έχουμε την πρόταξη αιτημάτων συντεχνιακού χαρακτήρα, οι κ. κ. Φωκάς και Νεόφυτος μας αντέτειναν ότι στην Ελλάδα γενικώς, και στην Κεφαλονιά ιδιαιτέρως, ο αριθμός των ΤΑΞΙ είναι μεγαλύτερος από αυτόν που πρέπει. Ειπώθηκε, μάλιστα, ότι η αναλογία κατοίκων/ΤΑΞΙ στην Κεφαλονιά είναι από τις μεγαλύτερες σε όλη την χώρα! Στον Δήμο Αργοστολίου, των 12.500 κατοίκων, αντιστοιχούν 70 άδειες!( Σε όλο τον Νομό έχουμε 140) Στην Θεσσαλονίκη έχουμε 2000 άδειες σε πληθυσμό 1 εκατ.100 χιλ. κατοίκων, στο Ηράκλειο 465 σε 120.000 πληθυσμό, στα Χανιά των 60.000 κατοίκων έχουμε 250 ΤΑΧΙ, στην Ζάκυνθο έχουν 75 ΤΑΞΙ, στην Κω των 30.000 έχουμε 67, στην Πάτρα των 200.000 έχουμε 700 αυτοκίνητα, στην Άμφισσα των 11.000 κατοίκων, αντιστοιχούν μόλις 16 ! (Ο κ. Φωκάς, ανάφερε και άλλες πόλεις, ιδίως της Πελοποννήσου. Από όσα τέθηκαν υπ όψιν μας, κι εφόσον τα στοιχεία είναι ακριβή, είναι παραπάνω από φανερό ότι η αναλογία ΤΑΞΙ/κατοίκων στην Κεφαλονιά είναι από τις μεγαλύτερες στην χώρα μας).Ο Πρόεδρος του Σωματείου, αφού σημείωσε, ότι δεν δικαιολογείται να μεγαλώνει η προαναφερόμενη αναλογία με την πάροδο των χρόνων εξαιτίας της τουριστικής ανάπτυξης- διότι οι τουρίστες χρησιμοποιούν όλο και λιγότερο το ΤΑΞΙ- ανάφερε ότι στην Ευρώπη η αναλογία ΤΑΞΙ-κάτοικων ήταν 1 ΤΑΞΙ/1000 κάτοικους, στην Αθήνα 3,5/1000 ( και στην Κεφαλονιά είναι …4/1000!) 2. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΠΛΗΡΩΜΩΝ! Το πρόβλημα που, μάλλον, κατέχει την δεύτερη θέση κατά την τρέχουσα ιεράρχηση των προβλημάτων είναι το ότι το Δημόσιο καθυστερεί πολύ τις πληρωμές του! «Κάθε χρόνο συνέβαινε αυτό» μας είπε ο κ. Φωκάς «αλλά όχι στην έκταση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια!»και συμπλήρωσε ότι τα ΤΑΞΙ έχουν να πληρωθούν για τις μεταφορές των μαθητών από το Σεπτέμβρη του 2006 με συνέπεια πολλοί ιδιοκτήτες να βρίσκονται σε πολύ δυσάρεστη κατάσταση μια και το αντικείμενο, αποτελεί γι αυτούς κύριο έσοδο κατά τους χειμωνιάτικους μήνες. Η δικαιολογία ότι τα έξοδα για το αντικείμενο έχουν αυξηθεί-μια και δημιουργούνται ολοήμερα, γίνονται υποχρεωτικά τα νηπιαγωγεία κ. λ. π-και κατά συνέπεια δημιουργούνται πρόσθετες δυσκολίες στην αποπληρωμή δεν ευσταθεί από τη στιγμή που σε πολλές περιοχές της χώρας μας-στην Άρτα, στα Γιάννενα, στην Ζάκυνθο ή στις Σέρρες οι πληρωμές γίνονται κανονικά – σύμφωνα,πάντα, με τον κ. Φωκά.(Μια πιθανή αιτία της καθυστέρησης είναι ότι στον τόπο μας γίνεται σχολαστική έρευνα στην υπηρεσία των εντελλομένων).Το ποσόν που οφείλεται στα ταξί-περίπου το ¼ του συνολικού ποσού που οφείλεται για τις μεταφορές των μαθητών-είναι 500έως 600χιλ. Ευρώ και λείπει κι από τους επαγγελματίες και από την αγορά. Κατά τον φετινό χειμώνα, μάλιστα, που τα ταξί του Αργοστολίου γνωρίζουν για πρώτη φορά και τον ανταγωνισμό της Δημοτικής συγκοινωνίας η έλλειψη αυτών των χρημάτων, φαντάζει μεγαλύτερη! («Η Δημοτική συγκοινωνία έχει 120.000 Ευρώ έξοδα και 20.000 έσοδα! » είπε ο κ. Φωκάς και συμπλήρωσε:«Κατανοούμε ότι η Δημοτική συγκοινωνία προέκυψε ως ένα από τα μέτρα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο Αργοστόλι, αλλά, τα μέτρα, για να έχουν απόδοση πρέπει να εφαρμόζονται συνολικά! Όπως εφαρμόζεται τώρα, στην πραγματικότητα λειτουργεί ως ένα μέτρο κοινωνικής πολιτικής για πενήντα συνταξιούχους-τέως πελάτες μας»!) 3.ΤΑ ΑΓΟΡΑΙΑ Το πρόβλημα «ταλαιπωρούσε» τον χώρο τα τελευταία 6-7 χρόνια. Εκδόθηκαν, λοιπόν, κάποια στιγμή, άδειες για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων περιοχών-χωριών, τα οποία, σχετικώς απομακρυσμένα, χρειάζονταν το «δικό τους ταξί» για να εξυπηρετηθούν άμεσα. Οι άδειες αυτές (αγοραία ταξί) εκδόθηκαν μόνο για διαδρομές από και προς το χωριό εξυπηρέτησης. Πριν την εφαρμογή του νόμου για την υποχρεωτική συνένωση των κοινοτήτων( «Καποδίστριας»), δυο αγοραία της Ιθάκης, ζήτησαν να έρθουν σε Φαρακλάτα και Κουρουκλάτα-και είχαν το δικαίωμα γι αυτό-αλλά, μετά τον «Καποδίστρια», ζήτησαν να ενταχθούν κι αυτά στο Αργοστόλι, να κάνουν «πιάτσα» στο Αργοστόλι-όπως εντάχθηκαν και τα χωριά που εξυπηρετούσαν. Ο κ. Νεόφυτος στην εύλογη απορία μας γιατί η προσθήκη τριών ή τεσσάρων ταξί στο Αργοστόλι δημιούργησε τόσο μεγάλο πρόβλημα στα υπάρχοντα εβδομήντα, απάντησε ότι φοβήθηκαν πως αν τελικά το επιτρέψουν, τα χωριά θα λειτουργήσουν ως «μηχανές» για την παραγωγή νέων αδειών ταξί. «Υπάρχει αμετάκλητη απόφαση του δικαστηρίου, η οποία μας δικαιώνει…» συμπλήρωσε ο κ. Φωκάς «…και τα αγοραία έχουν επιστρέψει στις έδρες τους. Υπάρχει, απλώς, καθυστέρηση στην αλλαγή χρώματος και άδειας !». Και ο κ. Φωκάς και ο κ. Νεόφυτος είναι αντίθετοι με αυτό που ακούγεται, από καιρού εις καιρόν, να γίνει, δηλαδή, όλη η Κεφαλονιά μια έδρα! Ισχυρίστηκαν ότι αν συμβεί αυτό, θα μαζευτούν όλοι σε δυο-τρία Κέντρα και δεν θα εξυπηρετείται κανένα χωριό και ανάφεραν ως χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτό που συμβαίνει στον Πόρο, ο οποίος κινδυνεύει να μείνει χωρίς ταξί διότι όλα κατευθύνονται στην Σκάλα, αλλά και την Άσο που το μοναδικό της ταξί δύσκολα «βρίσκεται» στην περιοχή ακόμη και το καλοκαίρι! Και οι δυο, φυσικά, τονίζουν ότι τα «ταξί των χωριών» πρέπει να οργανωθούν κατάλληλα υιοθετώντας απλά μέτρα για την εξυπηρέτηση των πελατών. (Π.χ. την εκτροπή κλήσεων). 4.ΤΑΞΙ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Αρκετοί ιδιοκτήτες ΤΑΧΙ συμβάλλονται με τουριστικά γραφεία. Η εκτίμηση του Προέδρου του Σωματείου, όμως, είναι ότι αυτή η συνεργασία δεν προχωράει και το αντικείμενο συρρικνώνεται .«Τα τουριστικά πρακτορεία ζητούν την ποιότητα στις υπηρεσίες μας» ανάφερε ο κ.Φωκάς « αλλά, παρά το ότι έχουμε βελτιώσει πολύ την ποιότητα των παρεχομένων-καινούρια αυτοκίνητα, νέοι οδηγοί, γνώση Αγγλικών-δεν πληρώνουν ικανοποιητικά! Στις φετινές επαφές μας είπαν ότι θα μειωθούν οι τιμές σε σχέση με πέρυσι! Αυτή τη στιγμή στο Αργοστόλι μπορεί να έχουμε και είκοσι αυτοκίνητα αξίας 40-60 χιλ. Ευρώ. Πώς θα γίνει απόσβεση; Τα τουριστικά γραφεία προσπαθούν με mini bus,με τουριστικά λεωφορεία, με Ι.Χ… να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους , κι αν δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά, χρησιμοποιούν τα ταξί!».Ο Πρόεδρος του σωματείου σημείωσε, ακόμη, ότι στους 1000 επισκέπτες, οι 500 εξυπηρετούνται από τα λεωφορεία, οι 400 με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και δίτροχα και τα ταξί εξυπηρετούν μόλις το 5% των επισκεπτών! ( Με την ευκαιρία: Υπάρχει πρόβλημα με “Rent a car”τα οποία, μάλιστα, δεν εκπροσωπούνται στις συσκέψεις για τον τουρισμό και τα οποία κάποτε-κάποτε παρέχουν αυτοκίνητα «μετά οδηγού»!- «παίζουν», δηλαδή, τον ρόλο του ταξί !). Ο κ. Νεόφυτος υπογράμμισε ότι, κάθε φορά ,με την λήξη της τουριστικής περιόδου, το Σωματείο «ενοχλεί» διάφορους φορείς( π.χ. τουριστική αστυνομία, λιμεναρχείο κ.λ.π.) επιζητώντας την συνεργασία τους ώστε κατά την επόμενη τουριστική περίοδο να διορθωθούν τα όποια «κακώς κείμενα» έχουν εντοπιστεί! Στο ερώτημα αν έχουν εντοπισθεί φαινόμενα υπερχρέωσης των πελατών, ο κ. Φωκάς ήταν κατηγορηματικός: « Ο κάθε πελάτης, αν έχει τις αμφιβολίες του για το ύψος του κόμιστρου, έχει δικαίωμα, κάθε ώρα και στιγμή, να μας το αναφέρει, προσκομίζοντας τον αριθμό της πινακίδας του αυτοκίνητου. Εμείς θα τον βρούμε άμεσα τον αυτοκινητιστή, και από την στιγμή που υπάρχει καταγγελία, ο φερόμενος ως παραβάτης θα περάσει από πειθαρχικό συμβούλιο το οποίο είναι τριμελές και αποτελείται από έναν εκπρόσωπο του Σωματείου, έναν εκπρόσωπο της Αστυνομίας κι έναν μηχανολόγο. Το Ράδιο-ταξί έχει, επιπλέον, το δικό του πειθαρχικό συμβούλιο που τιμωρεί τα μέλη του.» Οι δυο εκπρόσωποι των Συλλόγων ταξί Αργοστολίου αφού ανάφεραν ότι οι καταγγελίες κατά το παρελθόν-κυρίως, μη εξυπηρέτησης-ήταν περισσότερες, παραδέχτηκαν ότι το φαινόμενο της υπερχρέωσης είναι υπαρκτό. Ισχυρίστηκαν, μάλιστα, ότι έχουν οι ίδιοι τακτοποιήσει το πρόβλημα-το οποίο εδράζεται στο αεροδρόμιο-, ότι το ποσοστό των «επαγγελματιών» που κάνουν τη ζημιά δεν ξεπερνά το 2-3% επί του συνόλου και κάνουν έκκληση στους πελάτες να βοηθήσουν ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο! Το Σωματείο Ιδιοκτητών ταξί Αργοστολίου «ο Άγιος Γεράσιμος» είναι ένα από τα τρία Σωματεία ταξί που υπάρχουν στην Κεφαλονιά( Το Ληξούρι και η Σάμη έχουν τα δικά τους) και «κουβαλά» μια ιστορία πενήντα περίπου χρόνων μια και υπάρχει από το 1955.Έχει 50 μέλη και αποτελεί οργανικό μέλος της Ομοσπονδίας με την οποία υπάρχει τακτική επαφή. Οι εκλογές για την ανάδειξη του 7μελούς Δ.Σ. γίνονται κάθε τρία χρόνια. Η τωρινή του σύνθεση: Πρόεδρος: Φωκάς Π., Αντιπρόεδρος: Γαλιατσάτος Χ., Γραμματέας: Νεόφυτος Γ., Ταμίας : Σταθούλης Α. και μέλη οι Κολαϊτης Σ, Παγουλάτος Η. και Ζαχαράτος Β. Τα γραφεία του Σωματείου βρίσκονται στα Κομποθεκράτα, όπου είναι και η έδρα του Ραδιο-ταξί το οποίο αποτελεί «παιδί» του Σωματείου. Κατά το παρελθόν, όταν οι δημότες καλούσαν, μέσω τηλεφώνου, ταξί, δεν ήταν καθόλου σίγουροι αν κα ι πότε θα ερχόταν το αυτοκίνητο να τους εξυπηρετήσει. Με το Ράδιο-ταξί Αργοστολίου- κατά τον Πρόεδρο του Συλλόγου κ. Νεόφυτο- το πρόβλημα λύθηκε! Το 2000, πολλοί ιδιοκτήτες ταξί στο Αργοστόλι, αποφάσισαν να κάνουν το άλμα, συνέταξαν τον κανονισμό λειτουργίας-λαμβάνοντας υπ όψιν τους προϋπάρχοντες, αλλά και τις τοπικές ιδιαιτερότητες-και την 16η Ιουλίου του 2001 λειτούργησε για πρώτη φορά το Ράδιο-ταξί Αργοστολίου, με 37 μέλη-σήμερα είναι 45. Το Ράδιο-ταξί ( πάντα κατά τον κ.Νεόφυτο) προασπίζει τα συμφέροντα και του πελάτη και του επαγγελματία, όλα όσα συμβαίνουν κατά την συναλλαγή καταγράφονται, και δίχως να παραβιάζεται το απόρρητο, υπάρχει η δυνατότητα, εφόσον δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα, να δοθούν άμεσα απαντήσεις. Η δυνατότητα αυτή υφίσταται, χάρη στα Αρχεία-τα οποία μέχρι το 2006είναι σε χειρόγραφη μορφή και έκτοτε σε ηλεκτρονική-και στα οποία μπορεί να ανατρέξει ο ενδιαφερόμενος. Με τη λειτουργία του Ράδιο-ταξί οι μεταφορές απέκτησαν «λιγότερη ανάρμοστη συμπεριφορά» και «αυξημένο αίσθημα ασφάλειας». Ο Πρόεδρος του Συλλόγου εκτιμά ότι το 90% των εξυπηρετούμενων είναι ευχαριστημένο μια και το αυτοκίνητο βρίσκεται σε εύλογο χρονικό διάστημα στο σημείο της συνάντησης με τον πελάτη(σε 2΄- 5΄μέσα στο Αργοστόλι, τον χειμώνα).Η κλήση για το Ράδιο-ταξί επιβαρύνει το κόμιστρο κατά 1,6 Ευρώ και το ραντεβού κατά 2,5 Ευρώ. Τα κυριότερα παράπονα των πελατών-μας είπαν οι κ. κ Νεόφυτος και Φωκάς-έχουν, κυρίως, να κάνουν με την καθαριότητα του οχήματος και του οδηγού, αλλά είναι ελάχιστα και αφορούν, μόλις, δυο οχήματα σε όλο το Αργοστόλι! Τα λειτουργικά έξοδα του Ράδιο-ταξί ανέρχονται στο ποσόν των 60.000 Ευρώ ετησίως, όλα τα μέλη πληρώνουν ως συνδρομή 130 Ευρώ τον μήνα. Ο Σύλλογος διοικείται από πενταμελές Δ.Σ. |