ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ/ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ 

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ/ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ:
oekki
τα γραφεία του Συλλόγου στο Αργοστόλι

ATENIZONTAΣ ΤΟΝ «ΠΑΤΟ» ; Πλούσια σε ειδήσεις, αλλά και εκτιμήσεις, η συζήτηση με τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Διαμερισμάτων κ. Γεράσιμο Βαλλιανάτο. Ο κ. Βαλλιανάτος είναι και Πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Αργοστολίου και μας δήλωσε ότι τα έσοδα από το Συνέδριο για τον Τουρισμό που διοργάνωσε ο Σύλλογος την περασμένη Ανοιξη, έχουν διατεθεί για την δημιουργία ενός φυλλαδίου-Cd για τα ενοικιαζόμενα του Αργοστολίου και ενός φυλλαδίου με τους χρυσούς και μεγάλους χορηγούς του Συνεδρίου. Το σύνολο του προαναφερθέντος υλικού αναμένεται να είναι έτοιμο πριν τον Οκτώβριο.

vaianatos
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου κος Βαλλιανάτος
Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας, μάς γνωστοποίησε,  εκτός των άλλων ότι: ΚΗΡΥΣΣΕΙ ΑΝΕΝΔΟΤΟ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ! Εκτιμά ότι αυτοί που νοικιάζουν παράνομα, που δεν έχουν άδεια, έχουν την δυνατότητα να δώσουν χαμηλότερες τιμές κατά 25% σε σχέση με τον νόμιμο, καθώς ούτε φόρους πληρώνουν, ούτε ασφαλιστικές εισφορές, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό. Ως Πρόεδρος της Ομοσπονδίας θα απευθυνθεί συντόμως στον εισαγγελέα προσκομίζοντας και στοιχεία. Ο Σύλλογος της Ιθάκης έχει ήδη στείλει μια λίστα με τα ονοματεπώνυμα 150 Θιακών -αλλά και Αγγλων- που διατηρούν παρανόμως καταλύματα στο νησί!

Ο Σύλλογος της Σάμης κινείται, επίσης, δραστήρια και ελπίζεται ότι συντόμως όλοι οι Σύλλογοι θα προσκομίσουν συγκεκριμένα στοιχεία για τους παρανόμως λειτουργούντες. Η Διεύθυνση Υγιεινής, αν και «προχώρησε» προ καιρού στην διαπίστωση παράνομης λειτουργίας μιας πισίνας στην Ασσο, δεν προέβη σε άλλες τέτοιες πράξεις. Το «τοπίο», λοιπόν, φέτος, όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα, είναι προς το παρόν ήρεμο. Ο υπεύθυνος φορέας για την αδειοδότηση της λειτουργίας πισίνας είναι πλέον ο Ε.Ο.Τ., αλλά η πλουσιότατη γραφειοκρατία που σχετίζεται με την έκδοση πιστοποιητικών από την Διεύθυνση Υγιεινής παραμένει στο ακέραιο! Ο κ. Βαλλιανάτος εκτιμά, επίσης, ότι χρειάζεται να λειτουργήσει η ΝΕΤΠ ως Ομάδα εργασίας, υπογραμμίζει την αναγκαιότητα για την δημιουργία ενός στρατηγικού πλάνου, όσον αφορά τον Τουρισμό στον Νομό μας και διατυπώνει συγκεκριμένη άποψη για το πώς αυτό μπορεί να γίνει -με την βοήθεια κάποιου ειδικού! Κάνει έκκληση, επίσης, στην Νομαρχία να βοηθήσει στην έκδοση διαφημιστικού υλικού της Ομοσπονδίας, μιλάει για τους νέους τρόπους προβολής, επιμένει να είναι αντίθετος στον τουριστικό χωροταξικό σχεδιασμό του ΥΠΕΧΩΔΕ και δηλώνει ότι θα υστερήσουμε φέτος -σε σχέση με πέρυσι- όσον αφορά τα έσοδα από την προσέλευση επισκεπτών κατά 15-20%! Με τι απασχολείται, τέλος πάντων, η Ομοσπονδία Ενοικιαζόμενων καταλυμάτων κ. Βαλλιανάτο; Εχουμε αυξημένες αρμοδιότητες. Αναμειγνυόμαστε στις καινούριες αδειοδοτήσεις και δίνουμε -μαζί με τον ΕΟΤ- τα σήματα. Από τον Οκτώβριο του 2006 το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης έχει αναθέσει στις Ομοσπονδίες την έκδοση των καρτελών. Οι καρτέλες συντάσσονται, τυπώνονται, υπογράφονται, παραδίδονται από την Ομοσπονδία, η οποία δίνει στον Ε.Ο.Τ. ένα αντίγραφο! Για την Κεφαλονιά και την Ιθάκη πρέπει να φροντίζουμε περίπου για 1000 καταλύματα, αν και στα νησιά μας, πέρυσι, περίπου 600 προμηθεύτηκαν, διότι οι άλλοι είχαν την λανθασμένη εντύπωση ότι δεν πρέπει να έχουν καρτέλα στην πόρτα τους. Φέτος, εκτιμώ ότι θα χρειαστούμε περίπου 40.000 «κομμάτια», διότι αν υπολογίσουμε ότι θα ζητήσουν καρτέλες 800 καταλύματα και ότι η κάθε επιχείρηση διαθέτει κατά μέσον όρο 10 δωμάτια, τότε θα χρειαστούμε 8.000 καρτέλες, αλλά κάθε καρτέλα δωματίου πρέπει να τυπωθεί σε 5 αντίτυπα! Το γραφείο μας απασχολεί μόνο ένα άτομο το οποίο για να τα βγάλει πέρα αυτή την περίοδο, με αυτό τον όγκο εργασίας, δουλεύει και υπερωριακά. Είναι γεγονός ότι υπάρχει καθυστέρηση στη διαδικασία έκδοσης των καρτελών, αλλά από την στιγμή που κάποιο μέλος μας έχει καταθέσει αίτηση και παράβολα, τότε δεν υπάρχει ουσιαστικά κάποιο πρόβλημα αν δεν λάβει ακόμη τις καρτέλες του! Τι παράβολα; Κάθε επιχείρηση καταβάλλει 6 Ευρώ στην Εφορία, 6 Ευρώ στην Τράπεζα της Ελλάδος για τον Ε.Ο.Τ και 6 Ευρώ ανά «πόρτα» στην Alpha Bank υπέρ της Ομοσπονδίας. Το πρόβλημα στα μέρη μας είναι με τους Θιακούς, διότι δεν υπάρχει Τράπεζα της Ελλάδας στην Ιθάκη και πρέπει να έρχονται στο Αργοστόλι. Σε άλλα μέρη, όμως -π. χ. στις Κυκλάδες όπου Τράπεζα Ελλάδος έχει μόνο στην Σύρο και οι επιχειρηματίες των άλλων νησιών πρέπει υποχρεωτικά να πάνε στην Ερμούπολη για 6 ευρώ!- τα πράγματα είναι χειρότερα! Θέσαμε το θέμα στον Γ.Γ. του Ε.ΟΤ. αλλά λύση ακόμη δεν είδαμε! Από τα χρήματα που εισπράττουμε εμείς, το 20% πηγαίνει στην Συνομοσπονδία και με τα υπόλοιπα προσπαθούμε να καλύψουμε τα έξοδά μας. Τα χρήματα δεν επαρκούν! Παλιότερα η συνδρομή ήταν τέσσερα Ευρώ, αλλά αποφασίσαμε να γίνουν έξι για να καλύψουμε στοιχειωδώς τις υποχρεώσεις μας. Παρά το ότι με την συνδρομή των έξι Ευρώ είμαστε οι φθηνότεροι στην Ελλάδα, ορισμένοι Σύλλογοί μας, αντιδράσανε έντονα! Με τι άλλο ασχολείται η Ομοσπονδία; Συμμετέχουμε στις Τουριστικές Εκθέσεις. Αυτό γίνεται με δυο τρόπους: Είμαστε μέλη της Ν.Ε.Τ.Π και συναποφασίζουμε σε ποιες Εκθέσεις θα πρέπει να παραστεί η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση -και σε αυτές τις Εκθέσεις, είτε δίνουμε το παρών, είτε απλώς διοχετεύουμε υλικό- και αποφασίζουμε κι εντελώς αυτόνομα πού επιθυμούμε ως Ομοσπονδία να παραστούμε. Πέρυσι είχαμε παρουσία στο Πανόραμα, στην “Filoxenia” στην Νάπολη και στο Μιλάνο. Η εκτίμησή μας είναι ότι η Αγγλική Αγορά πρέπει να στηριχθεί, η Ιταλική να επεκταθεί και να διεισδύσουμε στη Γερμανική! Οι Σύλλογοί μας, βέβαια, αλλά και οι Δήμοι, δικαιούνται και συχνά παρίστανται αυτόνομα σε διάφορες Εκθέσεις. Εχουμε τα δικά μας φυλλάδια, τα οποία δημιουργήσαμε πριν από δυο χρόνια και ανατυπώνουμε με δικούς μας πόρους σε Ιταλικά, Γερμανικά, Αγγλικά, Ελληνικά. Χρειάζεται να δημιουργήσουμε καινούριο υλικό προβολής κι έχουμε ήδη αναθέσει σε επαγγελματία την δημιουργία Dvd. Δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να εκδώσουμε και φυλλάδιο. Πιστεύω, όμως, ότι αυτό μπορεί να το κάνει η Νομαρχία και το ζητώ! Υπάρχουν πάνω από 310.000 Ευρώ για προβολή –εμείς διαθέτουμε για να έχουμε δικαίωμα συμμετοχής στην ΝΕΤΠ το 2% του παραπάνω ποσού- και δεν βρίσκω γιατί πρέπει να τα δαπανούμε για συμμετοχή στις διάφορες Εκθέσεις και να μην έχουμε μια διαφορετική πολιτική προώθησης! Πρέπει, βέβαια, να πούμε ότι η ΝΕΤΠ συνέρχεται το πολύ δυο φορές τον χρόνο: για προϋπολογισμό και απολογισμό. Αυτό το πενταμελές όργανο θα έπρεπε να είναι ομάδα εργασίας και να συνεδριάζει τουλάχιστον δυο φορές τον μήνα, να κάνει Προγραμματισμό, να θέσει θεμελιωδώς αυτά που επιθυμούμε και κατόπιν να προσλάβει έναν στρατηγικό Σύμβουλο να βοηθήσει να διαμορφωθεί το στρατηγικό πλάνο. Εμείς, τέλος πάντων, έχουμε υπογράψει την αποδοχή του προϋπολογισμού της ΝΕΤ Π -πράγμα που είναι απαραίτητο για να πάρει η Επιτροπή τη χρηματική συμμετοχή του Ε.Ο.Τ., αλλά «περιμένουμε στην γωνία» και θα αποδοκιμάσουμε τον Απολογισμό αν η Επιτροπή δεν λειτουργήσει! Από τον Ιανουάριο μέχρι τα σήμερα -μέσα Ιουλίου- έχουμε συναντηθεί με την Νέα Νομαρχιακή Αρχή μόνο δυο φορές, στα πλαίσια λειτουργίας της διευρυμένης ΝΕΤΠ. Η δική μας άποψη είναι ότι πριν συγκληθεί η διευρυμένη, θα έπρεπε να είχε συνεδριάσει ο πυρήνας της ΝΕΤΠ για να προετοιμάσει τα ζητήματα. Στην συνέχεια δε, και μετά την συνεδρίαση της διευρυμένης, θα έπρεπε να συγκεντρώσει, επεξεργαστεί και ιεραρχήσει τα προβλήματα, ώστε να δημιουργηθεί το στρατηγικό πλάνο. Πιστεύουμε ότι θα έπρεπε η Ομοσπονδία μας και η Ενωση Ξενοδόχων να έχουν τον πρώτο λόγο όσον αφορά την τουριστική στρατηγική με την βοήθεια, φυσικά, της Νομαρχίας και των υπαλλήλων της. Μήπως πρέπει η μη διευρυμένη ΝΕΤΠ να διευρυνθεί λίγο; Ισως να ήταν σκόπιμο τα πέντε μέλη να γίνουν επτά ή οκτώ! Θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε εκπροσώπηση του ΕΒΕΚΙ και της σίτισης… Δεν σας απασχολούν πιο σύγχρονοι τρόποι προβολής από Εκθέσεις, φυλλάδια, Dvd κ.λ.π.; Για πρώτη φορά σε ημερίδα του Τ.Ε.Ι. μίλησα για την δύναμη του Ιντερνετ και ειδικά των blogs. Η διαφήμιση που κάνουμε είναι «κάθετη», «βομβαρδίζουμε» δηλ. εμείς –παραγωγοί και μεσάζοντες- τους αυριανούς πελάτες μας με «νεκρή φύση»: φωτογραφίες, Cd κ.λ.π. Δεν είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος. Τα blogs δεν είναι κάθετη επικοινωνία, αλλά οριζόντια. Μερικές ομάδες με κοινά ενδιαφέροντα π.χ. ψαράδες ή κυνηγοί , επικοινωνούν μέσα από ένα σάϊτ στο οποίο εγγράφονται μέλη για τα κοινά ζητήματα που τους απασχολούν. Σήμερα στην Ευρώπη υπάρχουν 300 εκατ. σάιτς!  Ενας επισκέπτης μας, π.χ. επιστρέφοντας στην Αγγλία, γράφει στο σάϊτ του τις εντυπώσεις του και τις παρατηρήσεις του από την Κεφαλονιά και αυτά γίνονται αντιληπτά και αναπαράγονται και συζητιούνται από χιλιάδες κι ενδεχομένως εκατομμύρια ανθρώπους, οι οποίοι επηρεάζονται έντονα, διότι εμπιστεύονται πολύ περισσότερο ένα άτομο που θεωρούν ότι βρίσκεται στην ίδια «πλευρά της όχθης» με αυτούς, στο ίδιο επίπεδο! Το όλο σύστημα είναι τόσο δυνατό που πέρυσι μια επιχείρηση στην Αμερική που έφτιαχνε λουκέτα για μοτοσυκλέτες και ποδήλατα αναγκάστηκε να βάλει… λουκέτο στον εαυτό της εξαιτίας του ότι μέσα σε δυο μέρες ο τρόπος παραβίασης της κλειδαριάς που ανακάλυψε ένας νεαρός, απαξιώνοντας τον μηχανισμό έγινε γνωστός σε 18 εκατ, καταναλωτές και μετά, παρά την διάψευση της Εταιρείας, γνωστοποιήθηκε σε 50 εκατ., καθώς στην συνέχεια «παρέλαβε την σκυτάλη» η New York Times! Οι εφημερίδες παρακολουθούν πλέον τα blogs και μεταφέρουν ειδήσεις μέσα από τις στήλες τους. Πρέπει, λοιπόν, στην Νομαρχία, να φτιάξουμε ένα δικό μας σάιτ και να έχουμε έναν άνθρωπο που να ξέρει από αυτά, να παρακολουθεί τα blogs και να παρεμβαίνει άμεσα, όταν κάτι αρνητικό ή και ανακριβές διαδίδεται για τον τόπο μας. Ο Νομάρχης υποσχέθηκε ότι θα διαθέσει χρήματα για να δομηθεί αυτή η υπηρεσία, αλλά στον Προϋπολογισμό το ποσόν που διατίθεται είναι 9.000 Ευρώ. Δεν επαρκεί! Είναι γεγονός ότι η καλύτερη προβολή, η πιο αποτελεσματική, είναι όταν ο ευχαριστημένος πελάτης το διαδίδει δεξιά και αριστερά και η αποτελεσματικότητα πολλαπλασιάζεται με την χρήση του Ιντερνετ! Είναι γνωστό ότι από τις Τουριστικές Εκθέσεις επηρεάζεται μόλις το 1% των επισκεπτών μας! Υποθέτω ότι δεν εννοείται πως πρέπει να εγκαταλείψουμε πιο παραδοσιακές μεθόδους προβολής! Πάντοτε δεν πρέπει να υπάρχει διαφήμιση στα ηλεκτρονικά και έντυπα Μ.Μ.Ε. ; Δεν πρέπει, επίσης, να φτιάξετε το δικό σας σάιτ, καθώς πολλοί δημιουργούν το πακέτο των διακοπών τους περιδιαβαίνοντας στο Ιντερνετ; Είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το δικό μας σάιτ! Θα προχωρήσουμε μόλις τελειώσει η τουριστική περίοδος και πρώτα θα αναμορφώσουμε το γραφείο μας, θα δημιουργήσουμε πατάρι, θα εξοικονομήσουμε χώρο. Εχουμε πάρει τιμές για να στήσουμε το δικό μας σάιτ και τον χειμώνα που μας έρχεται θα το δομήσουμε σωστά, ώστε ακόμη και κρατήσεις να γίνονται μέσα από αυτό! Η μοντέρνα, πάντως, επικοινωνία γίνεται μέσα από τα blogs! Μας λείπει, επίσης, η αξιολόγηση της ωφέλειας που προκαλούν οι διάφοροι τρόποι προβολής! Αλλά δεν έχουμε διαφήμιση, δεν έχουμε τρόπους προβολής, δεν χρησιμοποιούμε καθόλου το Marketing! Προτίθεσθε να επενδύσετε στην δημιουργία ενός ραδιοφωνικού και τηλεοπτικού spot; Δεν έχουμε τους πόρους. Αυτή την στιγμή τα χρήματα που συγκεντρώνουμε είναι για να καλύπτουμε τα έξοδα λειτουργίας μας και να συμμετέχουμε σε δυο-τρεις Εκθέσεις. Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε φυλλάδιο με αυτοχρηματοδότηση, αλλά δεν ανταποκρίθηκαν τα μέλη μας κι εγκαταλείψαμε το εγχείρημα…