ECO FORMULΑ: ΤΟ «ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΙΚΟ ΔΑΙΜΟΝΙΟ» ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΕΔΩ! 

ECO FORMULΑ: ΤΟ «ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΙΚΟ ΔΑΙΜΟΝΙΟ» ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΕΔΩ!

 

 

       TO XΡONIKO 

 

·          Το 2007 ο Π.Στρατιώτης, για χάρη του γιου του που έτρεχε σε αγώνες cart και έχει πάθος με την αγωνιστική οδήγηση ,κατέφυγε στην Αγγλία, σε μια σχετική Εταιρεία, με  αίτημα να δημιουργήσουν ένα φθηνό μονοθέσιο αυτοκίνητο-μετά-τα-cart.(Στην Ελλάδα αν επιθυμείς να αγωνιστείς μετά τα cart, δεν υπάρχει κάτι. Υπάρχει μόνο η «φόρμουλα 3»-που έτρεχε ο Ν .Ευαγγελάτος- η οποία κοστίζει στον  ενδιαφερόμενο περίπου 120.000 Ευρώ το χρόνο! Αντιθέτως, στο εξωτερικό, υπάρχουν πολλές αγωνιστικές κατηγορίες μετά τα cart.Στην Αγγλία π.χ. υπάρχουν 20 «φόρμουλες», αλλά, πάντως, τα μονοθέσια είναι κι εδώ ,ακριβά!).Η αρχική ιδέα του Π.Στρατιώτη ήταν να φτιαχτεί ένα όμορφο μονοθέσιο-κι ας μην έχει τελική ταχύτητα τα 350 χλμ, αλλά τα 230 ή και ακόμη μικρότερη αρκεί να διατίθεται σε προσιτή τιμή.

 

·          Στο σημείο αυτό παρεμβαίνει ο ξάδερφος! Ο Σ. Τραυλός βρίσκει την ιδέα του Παναγή εξαίρετη και προτείνει το όχημα που θα δημιουργηθεί να είναι «φιλικό με το περιβάλλον»!Η ιδέα γίνεται αποδεκτή και…

 

·          …ο Παναγής Στρατιώτης και ο Σταύρος Τραυλός βρίσκουν την Εταιρεία COMTEC CARS στην Αγγλία που φτιάχνει μονοθέσια, εξηγούν και σχεδιάζουν ποιο είναι το ζητούμενο, και η Εταιρεία το μελετά από αεροδυναμικής απόψεως και κατόπιν χρηματοδοτείται για να δημιουργηθεί, να δημιουργηθούν όλα τα καλούπια ,να προσαρμοσθεί η μηχανή στην όλη κατασκευή και…

 

·           …τελικώς, δημιουργείται το… πρώτο βιοντήζελ μονοθέσιο στον πλανήτη!Το πρωτοποριακό αυτό όχημα έχει μια μηχανή που «καίει» βιοντήζελ το οποίο παράγεται από τα χρησιμοποιημένα τηγανόλαδα!(Ο κ. Σ. Τραυλός εκτιμά ότι η φόρμουλα 1 σε λίγα χρόνια θα «πορεύεται» με εναλλακτικά καύσιμα. Στόχος είναι το μονοθέσιο κάποια στιγμή να αποτελείται  εξολοκλήρου από ανακυκλώσιμα υλικά- ακόμα και τα πλαστικά και τα ελαστικά του ! )

 

 

·          Η μηχανή του μονοθέσιου είναι η μηχανή του Ford focus που λειτουργεί με πετρέλαιο και στην οποία έγινε η απαραίτητη μετατροπή ώστε να λειτουργεί με τα «καμένα λάδια»!Το αποτέλεσμα είναι πολύ ικανοποιητικό από απόψεως επιδόσεων και συνάμα «οικονομικό».Όποιος θέλει να το αγοράσει  πρέπει να καταβάλει (μόνο) 35.000 Ευρώ(ενώ το αμέσως επόμενο πιο οικονομικό μοντέλο τιμάται 70.000 Ευρώ!).

 

·          Δημιουργήθηκε, αμέσως μετά και δεύτερο μονοθέσιο που χρησιμοποιεί το ίδιο καλούπι  και λειτουργεί με βιοαιθανόλη. Κι εδώ, έγινε μετατροπή της (βενζινoκίνητης) μηχανής του Ford. Η χρηματοδότηση  του όλου εγχειρήματος  πραγματοποιήθηκε από την Peterson Real Estate and developments(Εταιρεία του κ.Στ.Τραυλού)η οποία έχει το copyright και ήταν της τάξεως των 300.000 Ευρώ. Το συγκεκριμένο μοντέλο θα συναγωνίζεται τα όμοιά του στην κατηγορία που το ίδιο δημιούργησε:Την ecoformula!

 

·          Από το Αγγλικό SPORTS MAGAZINE (τ. Ιανουαρίου 2007) καταγράφηκε ότι η πρώτη «πράσινη φόρμουλα»είναι ελληνική! Προηγήθηκε η παρουσίαση του οχήματος στο International Autosport Show, στις 10-13 Iανουαρίου, στο Μπέρμιγχαμ

 

·          Στη Κεφαλονιά, το 2008,έγινε παρουσίαση ενός «πρώτου σανσί» στο χώρο του μπόουλινγκ

 

 

·          Το καλοκαίρι του 2009 και τα δυο μονοθέσια παραδόθηκαν από την κατασκευάστρια Εταιρεία στην Ελλάδα και δοκιμάσθηκαν γι α πρώτη φορά από τον Ιαμβέρη στο δρόμο της Φάλαρης. Το αμέσως επόμενο τέστ θα λάβει χώρα, μέσα στην Άνοιξη,στην μεγαλύτερη πίστα των Βαλκανίων στις Σέρρες, «υπό το όμμα»του Traction( Mega).Θα ακολουθήσει μια παρουσίαση στην Τεχνόπολη στ ο Γκάζι ή στο Ζάππειο μέγαρο με προσκαλεσμένους τον Υπουργό Μεταφορών  και τον Πρόεδρο της ΕΛΠΑ

 

 

·          Η eco formula έχει κάνει , ήδη, εξαιρετική εντύπωση και το όχημα και οι συντελεστές της δημιουργίας του παρουσιάστηκαν μέσα από όλα τα εξειδικευμένα περιοδικά και σε πολλά ηλεκτρονικά ΜΜΕ της χώρας μας(Autosport Magazine,Ant 1, 4Τροχοί, Supersport,ΝΕΤ,Star, κ.λ.π.)

 

 

 

·          Το καλοκαίρι, επίσης, του 2009 η Peterson Real Estate προχώρησε σε συμφωνία με το Ε. Μ. Πολυτεχνείο( Εργαστήριο αυτοκινήτου: καθ.Σπέντζας),  με το Πανεπιστήμιο Πατρών( Τομέας ηλεκτρικής ενέργειας: καθ.Σαφάκας) και το Τ.Ε.Ι. Πατρών( καθ. Καπλάνης) με στόχο το μονοθέσιο να εξελιχθεί και να τελειοποιηθεί ώστε να «παραχθεί μαζικά». Το Τ.Ε.Ι αναλαμβάνει αεροδυναμική μελέτη, μελέτη καυσίμου και κινητήρα,το Πανεπιστήμιο Πατρών θα δώσει λύσεις υβριδοποίησης και το Εθνικό Μετσόβειο θα ασχοληθεί με την εξέλιξη του σανσί.

 

·          31/12/2009:Κατατέθηκε πρόταση χρηματοδότησης 1 εκατ.Ευρώ-μαζί με τα προαναφερθένα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα- στη Γενική Γραμματεία Έρευνας Τεχνολογίας, από το Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για χρηματοδοτική υποστήριξη νέων καινοτόμων επιχειρήσεων, κυρίως, υψηλής έντασης γνώσης. Η πρόταση είναι η μοναδική από τα Ιόνια νησιά και περιλαμβάνει εκτός από την έρευνα για τις βελτιώσεις ,την δημιουργία συνεργείου παραγωγής με όλα τα απαραίτητα μηχανήματα για την μαζική παραγωγή eco formula.Στις 27/03/10 έγινε στη Γ.Γ.Ε.Τ. η παρουσίαση της πρότασης χρηματοδότησης και αναμένονται σε σύντομο χρονικό διάστημα τα αποτελέσματα(αν δεν έχουν ήδη ανακοινωθεί τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές)

 

·          22-25/04/2010:Τα Ecoformula εκτίθενται  στην Έκθεση Ecotec στο EXPO ATHENS(Ανθούσα) και συγκεκριμένα στην Αίθουσα 2, Περίπτερο Γ3

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

Κινητήρας: Ford 1600 κ.εκ turbo-diesel αποδίδει 120 ίππους

 

Φρένα: δισκόφρενα εμπρός-πίσω

 

ECU τριών προγραμμάτων σχεδιασμένο ειδικά για το αυτοκίνητο

 

Κιβώτιο: 5 ταχυτήτων , χειροκίνητο

 

Λάστιχα: 225/45/15 εμπρός 235/45/15 πίσω

 

Ρυθμιζόμενη πέδηση εμπρός-πίσω

 

Ρυθμιζόμενα αμορτισέρ εμπρός-πίσω

 

Αυτόματη πυρόσβεση

 

Βάρος: 450 κιλά

 

Ζώνη: 4 σημείων

 

Υ.Γ. Στο μονοθέσιο τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας που απαιτούνται για την κατηγορία του. Στο πίσω μέρος η σχεδιαστική φιλοσοφία της πτέρυγας (διαιρούμενη αεροτομή) ακολουθεί την «γραμμή» της  FIA για τα μονοθέσια της F1. Η πτέρυγα αποτελεί «επανάσταση» και βοηθάει τα μέγιστα  στις προσπεράσεις σε αγώνες

 

·          Τα