ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ…ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ! 

Από τα στοιχεία της ΕΣΥΕ προκύπτει ότι κατά τον περασμένο Ιούνιο η κίνηση στα πολυκαταστήματα παρουσίασε μείωση κατά 3,3%, κατά 3,2% μειώθηκε ο όγκος των πωλήσεων στα είδη της ένδυσης και της υπόδησης. κατά 2,2% στο λιανεμπόριο τροφίμων.

 

Οι πωλήσεις σε αξία-λόγω των ανατιμήσεων-αυξήθηκαν,γενικώς,κατά 4,6%, αλλά , μειώσεις παρατηρήθηκαν σε πολυκαταστήματα( 0,8%) και στα είδη ένδυσης-υπόδησης( 0,2%).

 

Επισημαίνεται στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», ότι κατά το Ά εξάμηνο του 2008 είχαμε πτώση ή οριακή αύξηση πωλήσεων σε ένδυση – υπόδηση, καλλυντικά, είδη κατοικίας και άλλους τομείς του λιανεμπορίου και ότι η ύφεση στην αγορά αποκαλύφθηκε το β΄τρίμηνο του 2008, όπου, παρά την ύπαρξη της πασχαλινής περιόδου, η κίνηση ήταν πεσμένη.

 

Η εφημερίδα, σε σχετικό άρθρο της, εκτιμά ότι η ύφεση αφορά το σύνολο του «χώρου». Αφορά, δηλαδή ,και στα χαμηλής τιμής προϊόντα, ενώ ,πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια, αγγίζει κλάδους όπως τα παιδικά ρούχα και παιχνίδια, αλλά και τα καλλυντικά, κλάδους με ιδιαίτερες αντοχές.

 

Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ότι ο «δείκτης κραγιόν»( πωλήσεις καλλυντικών), δεν είχε πληγεί, ούτε στις αρχές δεκαετίας του ’90, όταν η χώρα εμφάνιζε αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ούτε κατά τη διάρκεια της κρίσης του χρηματιστήριου στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Ο ετήσιος μεσοσταθμικός ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς καλλυντικών σε όλη τη δεκαετία του ’90 υπολογίζεται στο 10%, αλλά, από πέρυσι , το ποσοστό ανάπτυξης έχει περιοριστεί στο 2%!

 

Από τα στοιχεία της ΕΣΥΕ προκύπτει ότι κατά τον περασμένο Ιούνιο η κίνηση στα πολυκαταστήματα παρουσίασε μείωση κατά 3,3%, κατά 3,2% μειώθηκε ο όγκος των πωλήσεων στα είδη της ένδυσης και της υπόδησης. κατά 2,2% στο λιανεμπόριο τροφίμων.

 

Οι πωλήσεις σε αξία-λόγω των ανατιμήσεων-αυξήθηκαν,γενικώς,κατά 4,6%, αλλά , μειώσεις παρατηρήθηκαν σε πολυκαταστήματα( 0,8%) και στα είδη ένδυσης-υπόδησης( 0,2%).

 

Επισημαίνεται στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», ότι κατά το Ά εξάμηνο του 2008 είχαμε πτώση ή οριακή αύξηση πωλήσεων σε ένδυση – υπόδηση, καλλυντικά, είδη κατοικίας και άλλους τομείς του λιανεμπορίου και ότι η ύφεση στην αγορά αποκαλύφθηκε το β΄τρίμηνο του 2008, όπου, παρά την ύπαρξη της πασχαλινής περιόδου, η κίνηση ήταν πεσμένη.

 

Η εφημερίδα, σε σχετικό άρθρο της, εκτιμά ότι η ύφεση αφορά το σύνολο του «χώρου». Αφορά, δηλαδή ,και στα χαμηλής τιμής προϊόντα, ενώ ,πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια, αγγίζει κλάδους όπως τα παιδικά ρούχα και παιχνίδια, αλλά και τα καλλυντικά, κλάδους με ιδιαίτερες αντοχές.

 

Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ότι ο «δείκτης κραγιόν»( πωλήσεις καλλυντικών), δεν είχε πληγεί, ούτε στις αρχές δεκαετίας του ’90, όταν η χώρα εμφάνιζε αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ούτε κατά τη διάρκεια της κρίσης του χρηματιστήριου στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Ο ετήσιος μεσοσταθμικός ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς καλλυντικών σε όλη τη δεκαετία του ’90 υπολογίζεται στο 10%, αλλά, από πέρυσι , το ποσοστό ανάπτυξης έχει περιοριστεί στο 2%!