Η ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΩΝ 

Η ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ-ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ

 

Ή Ένωση έχει μέλη της όλους εκείνους που είναι φοροτέχνες-ελεύθεροι επαγγελματίες, είτε έχουν Γραφείο, είτε έχουν κάνει έναρξη επαγγέλματος ως ελεύθεροι. Εκπροσωπεί σχεδόν το σύνολο του «χώρου» στην Κεφαλονιά-έχει 35 εγγεγραμμένους-αλλά δεν έχουν εγγραφεί ακόμη ως μέλη επαγγελματίες της Ιθάκης παρά το ότι έχουν γίνει σχετικές επαφές. Στις δραστηριότητες του Σωματείου-σύμφωνα με την εκτίμηση του Προέδρου-μετέχουν τα 2/3 των φοροτεχνικών που έχουν εγγραφεί. Οι προσπάθειες για την δημιουργία της Ένωσης ξεκίνησαν από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας αλλά «καρποφόρησαν» το 2005.Την χρονιά αυτή συστάθηκε το Σωματείο κι έγιναν εκλογές από τις οποίες αναδείχθηκε το πρώτο Δ.Σ. Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους έγιναν εκλογές για δεύτερη φορά-το Καταστατικό προβλέπει αρχαιρεσίες ανά διετία -και το νέο Δ.Σ. συγκροτήθηκε σε «σώμα» ως εξής: 

 

Πλ.Παπαδάτος: Πρόεδρος, Στ. Κοκόσης: Αντιπρόεδρος Σπ. Μεσολωράς: Γραμματέας, Ε. Μεσολωρά: Ταμίας,Γ. Λιάτος : Μέλος  

 

Οι πόροι της Ένωσης προέρχονται από τις εισφορές των μελών της. Δεν υπάρχει Γραφείο-υπάρχει, όμως, η πρόθεση να αποκτήσουν από κοινού με το Οικονομικό Επιμελητήριο. Υπάρχει καλή συνεργασία με την Π.Ε.Φ.Ε. η οποία-εκτός των άλλων-παρέχει μια συνεχή, δίχως κόστος, ενημέρωση για τα νέα δεδομένα μέσα από email.

 

Στόχος του Σωματείου είναι η σύσφιξη των σχέσεων ανάμεσα στα μέλη του και λειτουργικός του στόχος είναι η παρέμβαση σε διάφορα ζητήματα και στην κατεύθυνση να προασπίσει τα συμφέροντα -και να συμβάλλει στην ενημέρωση- τόσο των μελών του όσο και των πελατών.

 

·          Το 2005 άλλαξαν οι συντελεστές του Φ.Π.Α και η Πολιτεία απαιτούσε να γίνουν όλα σε δυο εικοσιτετράωρα αντί να δοθεί μια προθεσμία τουλάχιστον είκοσι ημερών ώστε να υπάρξουν οι απαραίτητες προσαρμογές και μάλιστα σε μια περίοδο( Μάϊος) ιδιαίτερα δύσκολη για τους φοροτέχνες. Ο Σύλλογος διαμαρτυρήθηκε και προσπάθησε να ενημερώσει τους φορολογούμενους.

 

·          Διοργάνωσε πέντε-έξη ολιγόωρα ενημερωτικά σεμινάρια από το 2005 για τα μέλη του στην Κεφαλονιά .Εκτός νησιού γίνονται πολλές σεμιναριακές πράξεις τις οποίες ,όμως, οι επαγγελματίες δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν καθώς χρειάζεται να δαπανήσουν γι αυτό πολύτιμο χρόνο. Υπάρχει συνεργασία με την  Π.Ε.Φ.Ε.-αν και ο Σύλλογος δεν είναι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης-την οποία το Σωματείο δεν αμείβει για την διοργάνωση σεμιναρίου, αλλά και με ανεξάρτητες ιδιωτικές Εταιρείες σε πολύ καλές τιμές. Τα έξοδα του σεμιναρίου καλύπτονται από συνδρομή των φοροτεχνικών που συμμετέχουν και που το ύψος της δεν υπερβαίνει το μισό του ποσού των χρημάτων που θα χρειαζόντουσαν αν μετέβαιναν στην Αθήνα για να το παρακολουθήσουν. «Είχαμε προγραμματίσει να διοργανώσουμε μέσω ΟΑΕΔ  ένα σεμινάριο δυο εβδομάδων για τους υπαλλήλους μας αλλά υπήρξαν καθυστερήσεις στις εγκρίσεις με αποτέλεσμα το σεμινάριο να ανακοινωθεί για τα τέλη Μαΐου και να μην είναι δυνατόν, βέβαια, να πραγματοποιηθεί  διότι υπάρχει…φόρτος εργασιών αυτή την περίοδο!» μας είπε ο κ. Παπαδάτος.

 

·            Η Ένωση αντέδρασε έντονα- με συμβολική κατάληψη Εφορίας- το 2005 στην Υπουργική απόφαση να κάνουν όλοι οι επαγγελματίες περαίωση σε δέκα ημέρες.

 

·          Μετά το black out περασμένου Ιανουαρίου ο Σύλλογος έκανε παραστάσεις στην Περιφέρεια, στο ΙΚΑ, στον βουλευτή, τον Νομάρχη για να υπάρξουν ρυθμίσεις όσον αφορά τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων.

 

·          Συχνά-πυκνά η Ένωση απευθύνθηκε στην Δ.Ο.Υ. για τον τρόπο παραλαβής των δηλώσεων κ.λ.π., για πιο ειδικά ζητήματα –κυρίως όταν «πιέζανε» οι προθεσμίες.

 

Ο κ. Παπαδάτος  αναγνώρισε, πάντως, ότι υπάρχει μια σχετική αδράνεια του Σωματείου την οποία απέδωσε στο γεγονός ότι οι φοροτεχνικοί έχουν ελάχιστο χρόνο στην διάθεσή τους για να ασχοληθούν με ο,τιδήποτε άλλο πέραν της δουλειάς τους.

 

ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ-ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ: ΜΕ ΝΕΟ Δ.Σ. ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΜΑΡΤΙΟ.

 

 

Ο κ. Πλάτωνας Παπαδάτος περικυκλωμένος από δηλώσεις και πολιορκημένος από τους πελάτες του είχε την καλοσύνη να μας διαθέσει αρκετό από τον πολύτιμο χρόνο του για  να μας ενημερώσει για την Ένωση Φοροτεχνικών στην οποία τυγχάνει-ξανά-Πρόεδρος. Το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε είναι το να του το ανταποδώσουμε με αυτό το μικρό αφιέρωμα

 

 

1.Ο «ΚΑΗΜΟΣ» ΤΟΥ ΦΟΡΟΤΕΧΝΗ   

 

 

H δουλειά του Φοροτέχνη-ελεύθερου επαγγελματία είναι πολύπλευρη και πολύπλοκη. Συχνά, οι πελάτες απευθύνονται σε αυτούς με υπερβολικές απαιτήσεις και για αντικείμενα που βρίσκονται στα όρια των επαγγελματικών τους υποχρεώσεων. Η Πολιτεία, σε καθημερινό επίπεδο δημοσιεύει τουλάχιστον τρεις εγκυκλίους κάθε μέρα για τα φορολογικά, κάθε τόσο έρχονται στο «φως» νέοι φορολογικοί Νόμοι αλλά και νέα δεδομένα για τα ασφαλιστικά. Τα παραπάνω καθιστούν την ενημέρωση όχι μόνο των πελατών αλλά και των ίδιων των φοροτεχνικών μια δύσκολη υπόθεση! Στην Κεφαλονιά, μάλιστα, όπου οι επιχειρήσεις λόγω του μεγέθους τους δεν έχουν την δυνατότητα να έχουν δικά τους οργανωμένα Λογιστήρια, η συμμόρφωση των επαγγελματιών στα νέα δεδομένα είναι συχνότατα δυσκολότατη υπόθεση, με αποτέλεσμα να ακολουθούν-εν αγνοία τους- πρακτικές οι οποίες τους αφήνουν εκτεθειμένους στους ελέγχους. Συμβαίνει π.χ. να δέχονται ή να εκδίδουν παραστατικά παρωχημένα, διότι σε ανύποπτο χρόνο έχουν αλλάξει οι σχετικές διατάξεις .Τα πεδία στα οποία έχουμε διαρκείς αλλαγές δεν είναι το Φ.Π.Α ,οι κληρονομιές, οι μεταβιβάσεις, αλλά η φορολογία εισοδήματος και τα της διακίνησης.

 

Ο κ. Παπαδάτος αναγνώρισε-και είναι προς τιμήν του- πως παρά το ότι η φορολογική νομοθεσία και πρακτική εξυπηρετεί τους φοροτεχνικούς υπό την έννοια ότι υπάρχει δουλειά για όλους τους «ομότεχνούς» του στο νησί, εντούτοις, η κοινωνία χρειάζεται ένα σταθερό, μόνιμο, αποδεκτό φορολογικό σύστημα, το οποίο να μην εξωθεί τον επιχειρηματία στην φοροδιαφυγή, να αποπνέει προοδευτικότητα και αναλογικότητα και να μην ενθαρρύνει την επικράτηση των έμμεσων φόρων έναντι των άμεσων.(Πρόβλεψε, μάλιστα, ότι συντόμως, ο Φ.Π.Α. θα ανέλθει στο 20%!).Εκτίμησε, τέλος, ότι δεν έχει εμφανισθεί μέχρι τώρα φορολογικός Νόμος που να επιχειρεί τομή στο όλο σύστημα και χαρακτήρισε τις ασφαλιστικές εισφορές των επιχειρήσεων ιδιαίτερα υψηλές σε σχέση με τα όσα ισχύουν στην Ευρώπη.

 

 

 

2.ΘΑ ΧΑΡΑΞΟΥΝ ΠΟΡΕΙΑ;

 

 

Το νέο Δ.Σ. θα συνεδριάσει μέσα στον Ιούνιο και θα αποφασίσει τον Προγραμματισμό δράσεων κατά την ερχόμενη διετία. Βασικοί άξονες προβληματισμού, σύμφωνα με τον Πρόεδρο είναι: α) οι δράσεις ενημέρωσης του μεγάλου κοινού για τα φορολογικά κ.λ.π. ζητήματα .Οι γενικές ενημερώσεις ενέχουν πάντοτε τον κίνδυνο της παρερμηνείας γι αυτό η απαιτούμενη απλοποίηση θα πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή.( Τα μέσα που μπορούν εδώ να χρησιμοποιηθούν είναι: Ανακοινώσεις, Έντυπο, Δελτία Τύπου…) Χρειάζεται, επίσης, κατά τον κ. Παπαδάτο να δημιουργηθεί μια τράπεζα πληροφοριών και on line σύνδεση για εξυπηρέτηση των ντόπιων φοροτεχνικών β) Να γίνει προσπάθεια για εκδηλώσεις γενικότερου κοινωνικού περιεχομένου με άλλους Συλλόγους και Φορείς( Κατά το παρελθόν και πριν δημιουργηθεί επίσημα το Σωματείο των φοροτεχνικών, είχε γίνει συνδιοργάνωση με τον Φαρμακευτικό Σύλλογο για τα ναρκωτικά ).Να γίνει, επίσης, στενότερη η συνεργασία με επαγγελματικούς φορείς(π.χ. Π.Ε.Φ.Ε) γ)Η επαγγελματική κατοχύρωση των φοροτεχνικών.

 

Ο κ.Παπαδάτος πιστεύει ότι πρέπει να δημιουργηθούν Επιτροπές όπου η κάθε μια θα έχει ένα ιδιαίτερο αντικείμενο και στις οποίες θα συμμετέχουν τόσο μέλη του Δ.Σ. όσο και απλά μέλη της Ένωσης .(Να δημιουργηθεί π.χ μια Επιτροπή σεμιναρίων, καθώς τα σεμινάρια θα είναι πάντοτε ένα από τα σημαντικότερα μελήματα του Συλλόγου).