Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΛΕΙΒΑΘΟΥΣ 

Ο  ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΛΕΙΒΑΘΟΥΣ

 

 

Η κ. Μ.Γαλιατσάτου στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μας έδωσε την εντύπωση ότι το Δ.Σ. που έχει προκύψει από τις εκλογές του Απριλίου του 2009, δουλεύει συστηματικά, παράγει έργο, διαχειρίζεται άριστα τους ς πόρους που διαθέτει, σχεδιάζει και προγραμματίζει, δεν το «τρομάζει η κρίση» και… «όσοι πιστοί προσέλθετε!»

 

 

Είναι πολύ άσχημη, κ.Γαλιατσάτου, η φετινή τουριστική περίοδος;

 

Οι τιμές έχουν «κατρακυλήσει»-Είναι μειωμένες κατά 30%!Η τουριστική περίοδος έχει, επίσης, συρρικνωθεί και ορίζεται από 15 Ιουλίου μέχρι, ελπίζουμε, το τέλος Αυγούστου. Ένα δίκλινο, τα τελευταία πέντε χρόνια, απέδιδε πενήντα ευρώ τη βραδιά. Στην καρδιά του Αυγούστου, φέτος, είναι πιθανόν, να παραμείνει στα πενήντα, αλλά κατά την υπόλοιπη χρονική περίοδο δεν θα ξεπεράσει τα τριανταπέντε με σαράντα ευρώ. Ίσως χρειαζόμασταν, όμως, αυτό το «σοκ», διότι έχουμε «μεγάλη ιδέα» γι αυτό που προσφέρουμε! Προσφέρουμε ένα καθαρό δωμάτιο με όλα τα απαραίτητα, αλλά ο επισκέπτης μπορεί να βρει το ίδια πράγματα, αλλού και σε καλύτερη τιμή! Γιατί, λοιπόν, τον Ιούνιο που δεν υπήρχε καθόλου κίνηση να μην προσφέρουμε το δωμάτιο στα τριάντα ευρώ και να βγάζουμε τα έξοδά μας;

 

 Στη Λειβαθώ «κινείστε» με «ελεύθερους»;

 

Οι περισσότεροι! Πέρασε η εποχή των «πρακτορείων», όπου εννιά στους δέκα στην Άνω Λειβαθώ ήταν τουρίστες-κυρίως Βρετανοί-που έφθαναν μέχρι εδώ χάρη σε κάποιο πρακτορείο! Τώρα , οι οκτώ στους δέκα επισκέπτες μας στην Άνω Λειβαθώ είναι «ελεύθεροι» και η τάση αυτή επικρατεί και στην Κάτω Λειβαθώ-με εξαίρεση, ίσως, τα Σβορωνάτα… Οι τιμές που δίνουν πια τα πρακτορεία προκαλούν θλίψη! Ζητούν δωμάτια δίνοντας εννιά ευρώ τη βραδιά! Εκτιμώ, βεβαίως, ότι θα πρέπει ένα ποσοστό των καταλυμάτων να συμβάλλεται με πρακτορεία διότι είναι καλό την «δύσκολη περίοδο» η περιοχή να εμφανίζει μια ζωντάνια! Καλό θα ήταν από τον Μάη-για να μην πω από τον Απρίλη-να υπήρχαν Άγγλοι, Ρώσοι, Τσέχοι, Γερμανοί, Φινλανδοί, Σέρβοι…

 

Ναι, αλλά, τα πρακτορεία, δίνουν πολύ λίγα χρήματα!

 

Να διαπραγματευτούμε! Εγώ νομίζω ότι ένα δωμάτιο πρέπει να κοστολογείται με δεκαοκτώ-είκοσι ευρώ, εάν αξιοποιείται ένα εξάμηνο! Τα πρακτορεία πετυχαίνουν πολύ καλές-γι αυτά- τιμές εκμεταλλευόμενα το γεγονός ότι τα πάντα έχουν τελματώσει κι ο κόσμος χρωστάει παντού…Πολλοί συνάδελφοι, δίνοντας τα δωμάτιά τους σε πρακτορεία για χρόνια, είχαν «ήσυχο το κεφάλι τους» και αμελούσαν να συντηρήσουν με κάποια διαφήμιση το όνομά τους στην αγορά! Το μάρκετινγκ απαιτεί-ανεξάρτητα του τρόπου που παραχωρούμε τα δωμάτιά μας- να διαθέτουμε ένα ποσοστό του τζίρου μας για προβολή! Θα μπορούσε π.χ. ο καθένας μας να κάνει μια καταχώρηση σε κάποιο εξειδικευμένο έντυπο. Οι επιχειρήσεις που πληρώνουν κάθε χρόνο για διαφήμιση, έχουν δουλειά κα ι στην περίοδο κρίσης! Είναι χρήσιμο ,επίσης, να απευθυνόμαστε σε μικρά πρακτορεία παρέχοντας διαφοροποιημένη τιμολόγηση ώστε κι αυτά , έχοντας ένα λογικό κέρδος, να ενδιαφέρονται να μας προωθούν. ΄

 

Μου λέτε, λοιπόν, ότι αν τα ενοικιαζόμενα καταλύματα έκαναν αυτά τα δυο πράγματα που μου αναφέρατε δεν θα είχαν πρόβλημα τον Ιούνιο!

 

Ναι! Το πιστεύω! Διότι ο κόσμος κάνει διακοπές παρά την κρίση και, μάλιστα, από Μάη μέχρι Οκτώβρη! Δεν θα ήταν άσχημο, επίσης, να κάνουμε προωθητικές ενέργειες προσφέροντας τριήμερα μέσα από ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές εκπομπές! Εγώ το έκανα και χάρη στη διαφήμιση που μου έγινε πήραν τηλέφωνο αρκετοί. Θα πρέπει να προσέξουμε, όμως, οι «τυχεροί της κλήρωσης» να φιλοξενηθούν άψογα, να τους προσφέρουμε το καλύτερο χαμόγελό μας διότι και οι ίδιοι θα ξαναέρθουν και σε άλλους θα μιλήσουν θετικά! Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να προσθέσω ότι ένα σημαντικό ποσοστό των καταλυμάτων του Δήμου μας είναι «αγροτουριστικά», αλλά …έχουμε καταλάβει τι είναι αγροτουρισμός; Νομίζω ότι είμαστε «βαθιά νυχτωμένοι»! Καλό θα ήταν π.χ. να φτιάξουμε μια υπαίθρια αγορά στον Λουρδά για τα κηπευτικά μας. Εδώ και πολλά χρόνια, επίσης, παρακαλάω τους Λουρδάδες να φτιάξουν τα μποστάνια, να βάλουν μια ωραία περίφραξη, να φτιάξουν τα πηγάδια κ.λ.π. Θα ήταν, τέλος, σημαντικό να τονίσουμε στα καταλύματά μας την  χαρακτηριστική «λειβαθινή αυλή» με τα παραδοσιακά λουλούδια, χρώματα και μυρωδιές! 

 

Σκέπτεσθε να αποφασίσετε ως Σύλλογος ένα «πακέτο» ενεργειών προβολής για την επόμενη χρονιά;

 

Βεβαίως! Και θα πρέπει ,επίσης, να αποφασίσουμε ποιές κινήσεις θα γίνουν φέτος, τι θα γίνει του χρόνου κ.λ.π. Στις 23 Ιουλίου τα «ΝΕΑ» είχαν ένα ένθετο αφιέρωμα στα Ιόνια-Ήμασταν κι εμείς σε «μια μικρή γωνιά»!Αυτό ήταν ένα πρώτο βήμα στην κατεύθυνση που αναφέρατε…

 

Ποια είναι η γενικότερη κατάσταση στον Δήμο Λεβαθούς από την άποψη των υποδομών και τι ,κυρίως, πρέπει να βελτιωθεί;

 

Εδώ και δυο-τρία χρόνια έχει γίνει ένα μεγάλο έργο:Η παραλία του Λουρδά! Ο παραλιακός δρόμος έχει διαπλατυνθεί, έχει έξοδο από δυο μεριές, υπάρχουν χώροι στάθμευσης, τουαλέτες κ.λ.π. Υπάρχει, επίσης, το αγκυροβόλιο της Αγίας Πελαγίας-το οποίο δεν έχει, ίσως, την οργάνωση που θάπρεπε, αλλά…υπάρχει! Η καθαριότητα στον Δήμο μας, τα τελευταία χρόνια, και παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν σε προσωπικό βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο…

 

Ο Βιολογικός καθαρισμός;

 

Το συζητάμε οκτώ χρόνια τώρα και ξέρουμε ότι απαιτούνται πολλά χρήματα! Στον Λουρδά-που ζω- υπάρχουν πολλές τουριστικές επιχειρήσεις και είναι κοινό μυστικό ότι πρέπει να γίνει κάτι σε σύντομο χρονικό διάστημα διότι οι παραλίες μας θα έχουν πρόβλημα! Γνωρίζουμε, φυσικά, ότι το έργο έχει σημαντικές κατασκευαστικές δυσκολίες και προβληματιζόμαστε ακόμη για το τι πρέπει να γίνει!

 

Τι έχει κάνει ο Δήμος ειδικά για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια;  

 

Ο τουριστικός Οδηγός του Δήμου αποτελεί για μας ένα σημαντικό «υποστηρικτικό» έντυπο. Ο Δήμος μας βοηθά να συμμετέχουμε στις Εκθέσεις. Πέρυσι, π. χ. μας χρηματοδότησε τη συμμετοχή στη World Travel Market!

 

Από όσα γνωρίζω ο Δήμος θα δημιουργήσει κι ένα φυλλάδιο πεζοπορικών διαδρομών και θα πρέπει, εμείς, να το προωθούμε στους τουρίστες.

 

Εγώ, ως Πρόεδρος του Συλλόγου είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένη και χαίρομαι ιδιαίτερα που ο Δήμαρχος – άνθρωπος του τουρισμού και με ανοικτό μυαλό -αξιοποιεί  στο μέγιστο βαθμό αυτές τις μικρές χρηματικές δυνατότητες που υπάρχουν προκειμένου να βοηθήσει τον Σύλλογο!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο  ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΛΕΙΒΑΘΟΥΣ  υπάρχει εδώ και δέκα χρόνια. Πρώτος Πρόεδρος του Δ.Σ ήταν η κ. Μαρία Γαλιατσάτου, ακολούθως την Προεδρία ανέλαβε ο κ. Γ. Μαγουλάς και μετά την εκλογοαπολογιστική συνέλευση στις 26/04/2009 ανέλαβε ως Πρόεδρος η κ. Μαρίνα Γαλιατσάτου.(Στο νέο πενταμελές Δ. Σ. που προέκυψε το 2009, τα λοιπά αξιώματα κατανεμήθηκαν ως εξής:Αντιπρόεδρος   L. Vidoni,  Γραμματέας ο   P.D’Amico , ταμίας η Τ. Μαρκάτου και μέλος η κ.N. Καλλιβωκά ).

 

Ο Σύλλογος έχει περίπου 150 μέλη(σχεδόν 5000 κρεβάτια) και είναι, ίσως, ο μεγαλύτερος Σύλλογος της Κεφαλονιάς. Δεν έχει γραφεία-ή ,μάλλον, του έχει παραχωρηθεί γι αυτό το σκοπό το παλιό Δημοτικό Σχολείο Μουσάτων, αλλά δεν το χρησιμοποιεί! Τα μέλη του Δ.Σ. επικοινωνούν καθημερινά και συνεδριάζουν τακτικά-τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Ο Σύλλογος συμμετέχει ως μέλος στην Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Λειβαθούς.

 

Τον Φεβρουάριο πραγματοποιήθηκε  ενημερωτική Γ.Σ για τις άμεσες ενέργειες  του Διοικητικού Συμβουλίου στον τομέα της τουριστικής προβολής(συγκεντρώθηκαν περίπου 50 μέλη).Τα μέλη οφείλουν να πληρώνουν ως συνδρομή στον φορέα το ποσόν των 15 ευρώ ετησίως( όταν τα δωμάτια είναι λιγότερα από 7) και 20 ευρώ (όταν είναι περισσότερα από 7).

 

 Ο Σύλλογος είχε αρκετά έντονες διακυμάνσεις-σύμφωνα με την τωρινή Πρόεδρό του-όσον αφορά την δραστηριοποίησή του αυτά τα δέκα χρόνια της ύπαρξής του και το 2009, όταν ανέλαβε το νέο Δ.Σ., εμφάνιζε εικόνα διάλυσης. Τον Μάρτη του 2010 δημιούργησε  ένα μονόφυλλο(5.000 «κομμάτια») με σκοπό απλώς να δηλώσει την ύπαρξη και τη θέση της περιοχής της Λειβαθούς, χωρίς ονομαστική κατάσταση των τουριστικών επιχειρήσεων και να εμφανίζεται με αυτό στις τουριστικές Εκθέσεις.(Το μονόφυλλο χρηματοδοτήθηκε από τις τακτικές συνδρομές των μελών) Στη συνέχεια, ο Σύλλογος, ξεκίνησε την δημιουργία ενός site,το οποίο είναι ακόμη υπό κατασκευή-αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στο άμεσο μέλλον-  και στο οποίο εμφανίζονται τα καταλύματα ανά περιοχή- με φόρμα κρατήσεων κ. λ. π( www.eturismlivatho.com).Η κατασκευή του  site γίνεται δίχως ο Σύλλογος να καταβάλλει χρήματα!

 

Το νέο Δ.Σ., όμως, έχει «προχωρήσει» και το ζήτημα της δημιουργίας του φυλλάδιου προβολής των καταλυμάτων.(120 σελίδες). Το εγχείρημα έχει  ανατεθεί σε «δημιουργικό γραφείο» το οποίο «προικίστηκε» και με μια σειρά επαγγελματικών φωτογραφιών του 90% των καταλυμάτων και ανάλογο πληροφοριακό υλικό!(Η καταχώρηση στο site και στο φυλλάδιο για τα μέλη του Συλλόγου είναι δωρεάν!).Το φυλλάδιο θα πηγαίνει «συστημένο» σε όλα τα τουριστικά πρακτορεία της χώρας και, πιθανόν, και σε ορισμένες άλλες χώρες. Η  χρηματοδότηση του φυλλάδιου θα καλυφθεί εξολοκλήρου από χορηγίες. ( Η κ. Γαλιατσάτου απαντώντας σε σχετικό ερώτημα ανάφερε ότι η δημιουργία dvd είναι επόμενο βήμα και, ίσως, θα ήταν σκόπιμο να έχει ως τίτλο «Τα μυστικά του Δήμου» και περιεχόμενο «ιστορίες του βουνού» και λοιπά αξιοθέατα ).

 

Όσον αφορά τις τουριστικές Εκθέσεις οι σημαντικότερες εγχώριες είναι για το Σύλλογο, η «Philoxenia» στην Θεσσαλονίκη(τον Νοέμβρη) και στην Αθήνα την Άνοιξη(για τους ελεύθερους περισσότερο).Στις αντίστοιχες του εξωτερικού ο κ. Damico εκπροσώπησε τον Σύλλογο στο Μιλάνο και η κ. Μαρκάτου στην World Travel Market στο Λονδίνο. Στο Βελιγράδι στάλθηκαν τα «μονόφυλλα»(αλλά, χωρίς συνοδεία)

 

«Το πιο σημαντικό πράγμα με τις Τουριστικές Εκθέσεις για να αποδώσουν σε όσους συμμετέχουν είναι, ένα μήνα πριν ξεκινήσουν, να «κλειστούν» τα κατάλληλα “ραντεβού” και να γίνει όλη η απαραίτητη προετοιμασία από εκπροσώπους του Συλλόγου»,εκτίμησε η κ. Γαλιατσάτου, η οποία επικαλούμενη την μεγάλη εμπειρία που έχει από τη συμμετοχή σε αυτές, πρόσθεσε, ότι χρειαζόμαστε περισσότερους ανθρώπους από έναν, να στέκονται στον χώρο που μας διαθέτουν, να χαμογελάνε και να εξυπηρετούν με καλή διάθεση.«Ονειρεύομαι» κατέληξε η Πρόεδρος «του χρόνου να γίνει σωστά η δουλειά, να ξέρουμε ,εγκαίρως, ποιοι θα πάνε πού και να έχουμε προετοιμάσει τα “ραντεβού”!»