Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ «ΦΙΛΙΚΟΤΕΡΕΣ» ΤΡΑΠΕΖΕΣ!
Στην πεντάχρονη παρουσία του το περιοδικό μας υπέκυψε άλλη μια φορά στην «γοητεία» της «απέναντι όχθης»!Πάει καιρός από τότε που είχαμε φιλοξενήσει τον Πρόεδρο του ΙΝ.ΚΑ- ο οποίος είχε ανταποδώσει την φιλοξενία δηλώνοντας ότι η Κεφαλονιά δεν είναι ιδιαίτερα ακριβή! -και είπαμε να το τολμήσουμε ξανά, απευθυνόμενοι, αυτή τη φορά στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ (Ένωση Καταναλωτών Ποιότητας Ζωής) Η αλήθεια είναι ότι δεν δυσκολευτήκαμε να βρούμε θέματα τα οποία προωθεί η Οργάνωση και τα οποία αποτελούν για τον μικρομεσαίο επιχειρηματία «συμμαχικές ενέργειες»( όπως είναι οι παραστάσεις για τις εισπρακτικές Εταιρείες ή το Green Key ή οι προβληματισμοί για την προτροπή «αγοράζω ελληνικά προϊόντα».Όποιος, άλλωστε, «πιέζει» τις Τράπεζες δεν είναι εξορισμού φίλος των μικρομεσαίων;)).Η αλήθεια είναι, επίσης, ότι οι καταναλωτικές Οργανώσεις βλέποντας τα πράγματα από την πλευρά του καταναλωτή «υποχρεώνουν» τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν πρακτικά το marketing, να βελτιωθούν και να γίνουν ανταγωνιστικότερες. Υποβάλαμε, λοιπόν, μια σειρά από ερωτήματα και είχαμε τις απαντήσεις που θα διαβάσετε. Η κ. Καλαποθαράκου (ΑντιΠρόεδρος) μιλώντας μας για τις εισπρακτικές Εταιρείες επιβεβαίωσε τις υποψίες μας ότι βασικά και γενικά κινούνται με τον ίδιο τρόπο όπως και πριν ψηφιστεί ο σχετικός νόμος, ενώ ο κ. Κοκουγιάννης(Ειδικός Γραμματέας) βρίσκει ότι η λειτουργία της Επιτροπής Ανταγωνισμού και του …Ανταγωνισμού στις Αγορές αποτελούν θέματα «αιχμής» για το καταναλωτικό κίνημα-το οποίο θέλει να προτρέψει τους καταναλωτές να προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα, αλλά..
Τ.Β.
1. Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ, Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ!
Πώς μπορούν, κ. Κοκουγιάννη, οι καταναλωτές να αντιδράσουν και τι μπορούν να διεκδικήσουν με αυτή την αναζωπύρωση του πληθωρισμού στη χώρα;
Ο καταναλωτής προσπαθεί να λειτουργεί ιεραρχώντας τις δαπάνες του και αναζητώντας τις καλύτερες τιμές! Πρακτικά, όμως, το «Παρατηρητήριο τιμών» που παρέχει πληροφόρηση δεν προσφέρει, ως έχει, ουσιαστική βοήθεια διότι δεν μπορεί ο καταναλωτής να αγοράζει από το ένα σούπερ μάρκετ τη φακή , από το άλλο τη ζάχαρη και από το τρίτο τα ζυμαρικά!
Κάθε Κυβέρνηση, επίσης, όταν οι τιμές «ανηφορίζουν» καλεί τους εμπόρους και τους βιομήχανους σε συμφωνία για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών. Εδώ, όπως και να το πάρεις, κάτι δεν πάει καλά! Είμαστε σε μια αστική δημοκρατία με ελεύθερη οικονομία. Οι επιχειρήσεις λειτουργούν, λοιπόν, σε ένα συγκεκριμένο θεσμικό και νομοθετικό πλαίσιο. Το καθεστώς αυτό λειτουργίας διαμορφώθηκε από τη Πολιτεία μας, η οποία όταν απευθύνεται στις επιχειρήσεις και τους ζητά να μειώσουν τους τιμές ή έχει κάτι άλλο να τους δώσει ως αντιστάθμισμα-διότι ο επιχειρηματίας επιδιώκει το μεγαλύτερο κέρδος-ή θεωρεί ότι το κέρδος τους είναι υπερβολικό, πράγμα που σημαίνει είτε ότι έχει λάθος νόμους και πρέπει να τους αλλάξει, είτε ότι οι νόμοι δεν τηρούνται και πρέπει να φροντίσει γι αυτό!
Τι θα πει υπερβολικό κέρδος σε μια ελεύθερη οικονομία όπου οι τιμές διαμορφώνονται από την αγορά και τη ζήτηση ;
Υπάρχει, πράγματι, αντικειμενικά πρόβλημα προσδιορισμού! Ακόμη και η αισχροκέρδεια είναι αμφιλεγόμενος ορισμός ως προς τη δομική του έννοια:Υπάρχει πρόταση του Άρειου Πάγου ότι έχουμε αισχροκέρδεια όταν το κέρδος είναι πάνω από το 50% επί του συνόλου των εσόδων, αλλά δεν έχει οριστικοποιηθεί. Πολύ μεγαλύτερες δυσκολίες εμφανίζει ο ορισμός του υπερβολικού κέρδους:Μια επιχείρηση είναι δυνατόν να πουλά σήμερα σε υπερβολικές τιμές είτε διότι έχει υψηλά κόστη, είτε διότι φοβάται για το «αύριο»!Υπάρχει, τέλος πάντων, ο νόμος περί ελεύθερου ανταγωνισμού. Η Πολιτεία φροντίζει να τηρείται ;
Έχουμε πρόσφατα δημοσιεύματα στα οποία καταδεικνύεται ότι οι σημαντικότερες Αγορές της χώρας διέπονται από ολιγοπωλιακές ή μονοπωλιακές καταστάσεις!
Άρα, οι συναντήσεις Υπουργών με επιχειρηματίες με αντικείμενο τη μείωση ή την συγκράτηση των τιμών θα πρέπει να συνοδεύονται από ανακοινώσεις στις οποίες θα αναφέρεται ότι οι επιχειρήσεις δεσμεύονται ως προς τιμές και η Πολιτεία ως αντιστάθμισμα θα προσφέρει την «τάδε» υπηρεσία!
Μα θα μπορούσε στη συνάντηση Πολιτείας-Επιχειρήσεων , η Πολιτεία να χρησιμοποιήσει το επιχείρημα ότι αν δεν συγκρατηθούν ή μειωθούν οι τιμές, τα έσοδα -και κατά συνέπεια τα κέρδη- των επιχειρήσεων θα μειωθούν πάρα πολύ εξαιτίας της υπαρκτής και σημαντικής μείωσης της αγοραστικής δύναμης των πελατών τους!
Αλίμονο στον επιχειρηματία που δεν το βλέπει αυτό! Θα «ψιθυρίσει» η Πολιτεία στον επιχειρηματία το αυτονόητο; Μήπως ,λοιπόν, οι «συμφωνίες κυρίων» είναι «στάχτη στα μάτια» και κρύβουν άλλα; ..Εγώ ερωτήματα θέτω, δεν γνωρίζω τις απαντήσεις. Δεν είναι εύκολο να διαπιστώσουμε, εμείς, τί γίνεται! Θα μπορούσε, ίσως, η Επιτροπή Ανταγωνισμού…
Ανακεφαλαιώνω:Λέτε, λοιπόν, ότι με την «παρατήρηση» τιμών οι καταναλωτές δεν μπορούν να κάνουν και πολλά πράγματα! Μπορούν, όμως να πιέσουν ως οργανωμένο καταναλωτικό κίνημα να «ανοίξουν» οι αγορές προς το συμφέρον τους!
Ασφαλώς! Και να ζητήσουν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να λειτουργεί αποτελεσματικότερα! Και δεν αναφέρομαι μόνο στην είσπραξη των προστίμων ,αλλά και στο με ποιες υποθέσεις απασχολείται και πόσο χρόνο καταναλώνει για να διεκπεραιώσει τις υποθέσεις που αναλαμβάνει!
Νομίζω ότι οι καταναλωτές-κι αυτό θεωρείστε το ως τέταρτη απαίτηση-απαιτούν να λειτουργεί σωστά το καταναλωτικό κίνημα!
Το καταναλωτικό κίνημα δεν νομίζω ότι έχει τις δυνατότητες να ασκήσει τόσο μεγάλη πίεση, αλλά πιστεύω ότι με τις δυνατότητες που έχει κάνει ό,τι μπορεί!
Έχω την εντύπωση ότι οι καταναλωτές το θεωρούν κατακερματισμένο και επιθυμούν να μην είναι …κρατικοδίαιτο!
Οι πραγματικές οργανώσεις, αυτές που έχουν πραγματική παρέμβαση στην Αγορά, δεν είναι κρατικοδίαιτες!
Και είναι πολλές αυτές οι οργανώσεις;
Όχι! Λίγο περισσότερες από τα δάκτυλα του ενός χεριού!
Δεν μπορείτε να συν-εργείτε σε ορισμένα θέματα εξαιρετικής σημασίας;
Παραβιάζετε «ανοικτές πύλες»!Είναι ευχή όλων να υπάρχει μια ενιαία έκφραση! Από τη στιγμή που δεν υπάρχει, όμως, σημαίνει ότι υπάρχουν διαφορές ως προς την ιεράρχηση των προβλημάτων, διαφορές ως προς την ένταση της παρέμβασης κ.λ.π., πράγμα που είναι θεμιτό. Αν, μάλιστα, συνυπολογίσουμε τις «αθέμιτες» παρεμβάσεις- πολιτικές και ποικιλώνυμων συμφερόντων που δεν είναι εύκολα ορατές- κατανοούμε με ευκολία το φαινόμενο του πολύ-κερματισμού…Οφείλω στο σημείο αυτό να πω ότι πολλοί καταναλωτές- κυρίως, κάποιας ηλικίας- πιστεύουν ότι οι τιμές των αγαθών στην Αγορά διαμορφώνονται ακόμη από το Κράτος και ,επομένως, έχουν λανθασμένη αντίληψη για το είδος και τους τρόπους της παρέμβασης των καταναλωτικών οργανώσεων!
Θα συστήσετε ως ΕΚΠΟΙΖΩ στους Έλληνες καταναλωτές να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα;
Κατ αρχάς θέλω να σας πω ότι γίνεται μια προσπάθεια να συντονιστούν οι καταναλωτικές οργανώσεις, έχει δημιουργηθεί μια Ομοσπονδία και συζητάμε αυτή την περίοδο πώς μπορούμε κι αν μπορούμε να προχωρήσουμε στην προτροπή που αναφέρατε, διότι υπάρχουν νομικά ζητήματα -π.χ. ο νόμος 2251/94 που αφορά ειδικά τις καταναλωτικές οργανώσεις είναι «Δρακόντειος»-τα οποία πρέπει να διευκρινισθούν πριν υιοθετήσουμε το «σλόγκαν»…Έχουμε ήδη συζητήσει αρκετά το ζήτημα και πιστεύω ότι θα βρούμε κάποια λύση! Είναι γεγονός ότι όταν αγοράζουμε εισαγόμενα τα πληρώνουμε πολλαπλά! Θα πρέπει, πάντως και οι ελληνικές επιχειρήσεις να «προσπαθήσουν» περισσότερο όσον αφορά τις τιμές των αγαθών και όπου υπάρχει διαφορά τιμής να υπάρχει και διαφορά ποιότητας!
Επειδή ο σημαντικότερος «πυλώνας» των ελπίδων μας για μελλοντική ανάκαμψη είναι ο τουρισμός, θα υποκύψω στον πειρασμό να σας ρωτήσω πώς βλέπετε την τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας!
Η οικονομία της χώρας μας βασιζόταν πάντοτε σε τρεις «πυλώνες»:Έχουμε την ναυτιλία, τον τουρισμό, η οικοδομή. Ο τουρισμός για πολλά χρόνια δομείται πάνω σε πήλινα πόδια, διότι «αναπτύσσεται» με επιδοτήσεις αστοχιών, καταστροφή του περιβάλλοντος, προσφορά «κακών» υπηρεσιών και προώθηση του λεγόμενου «μαζικού τουρισμού».Η προσπάθεια θα πρέπει πια να επικεντρωθεί αποφασιστικά στην κατεύθυνση της «ποιοτικής παραγωγής».
2ΠΕΡΙ ΕΥΡΩΦΥΛΟΥ ,GREEN KEY ΚΑΙ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Θα μας εξηγήσετε τι είναι το «Ευρω-φύλο»;
Ευχαρίστως! Ως γνωστόν υπάρχουν πολλοί εθνικοί οργανισμοί πιστοποίησης για τα βιολογικά προϊόντα και έχει παρουσιασθεί πλέον η ανάγκη να υιοθετηθεί ένα σήμα το οποίο θα φέρουν όλα τα ήδη πιστοποιημένα προϊόντα που παράγονται στην ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό το κοινό σήμα ονομάζεται «ευρώ-φύλο», και θα αποτελεί για τον ευρωπαίο αγοραστή την διασφάλιση ότι το προϊόν που αγοράζει είναι ένα βιολογικό προϊόν παραγόμενο και πιστοποιημένο στην Ευρώπη. Από την 1η Ιουλίου 2010, λοιπόν, οι καταναλωτές θα αρχίσουν, να βλέπουν πάνω στα προϊόντα αυτό το νέο σήμα-υποχρεωτικό για ευρωπαϊκά, συσκευασμένα ,προϊόντα οικολογικής καλλιέργειας. Από τη στιγμή που ένας πιστοποιητικός οργανισμός έχει πάρει την έγκριση από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης έχει και την δυνατότητα χορήγησης ευρω-φύλου, χωρίς καμιά επιπλέον επιβάρυνση για τον πιστοποιούμενο. Η Ε.Κ. ΠΟΙ. ΖΩ χαρακτηρίζει αυτή την εξέλιξη στην τυποποίηση των βιολογικών προϊόντων ως θετική, διότι, χάρη σε αυτό το σήμα πανευρωπαϊκού χαρακτήρα θα μπορεί π.χ. ο Γερμανός καταναλωτής που έρχεται σε επαφή με ελληνικά βιολογικά και δεν γνωρίζει τους ελληνικούς πιστοποιητικούς οργανισμούς να αισθάνεται κάποια βεβαιότητα για την επιλογή του.
Από πού πιστοποιούνται οι ελληνικοί οργανισμοί πιστοποίησης;
Από το Ε.ΣΥ.Π. Θέλω να πιστεύω ότι γίνεται σωστή δουλειά και σήμερα-διότι παλιότερα γνώριζα πρόσωπα και πράγματα και ήξερα ότι γίνεται σωστή δουλειά και οι πιστοποιούμενοι έπρεπε πραγματικά να πληρούν τις προϋποθέσεις προκειμένου να λάβουν το σχετικό σήμα!
Και το green key τι είναι;
Το Green Key είναι ένα πανευρωπαϊκού χαρακτήρα οικολογικό σήμα ποιότητας για κάθε είδους ξενοδοχειακές μονάδες . Οι ενδιαφερόμενοι τουριστικοί επιχειρηματίες οφείλουν να τηρούν ορισμένες απαιτήσεις οικολογικού χαρακτήρα και σε αντάλλαγμα, αποκτούν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν το σήμα για το marketing της επιχείρησής τους. Το Green Key δημιουργήθηκε από το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ( το FEE) και εθνικός διαχειριστής είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης. Ήδη, έχουν βραβευτεί στην Ελλάδα 52 ξενοδοχειακές μονάδες. Η βράβευση έχει ισχύ για ένα έτος και πραγματοποιείται κάθε χρόνο από την Εθνική Επιτροπή Κρίσεων του Προγράμματος GREEN KEY , στην οποία μετέχει η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ Μέχρι τώρα 61 μονάδες έχουνε κάνει αίτηση για την απονομή του «πράσινου κλειδιού» για το 2010.Δυστυχώς,αυτά τα χρήσιμα «εργαλεία» δεν καθιερώνονται τόσο γρήγορα όσο θα επιθυμούσαμε! Η «Μαργαρίτα» π. χ. το ευρωπαϊκό σήμα για τα οικολογικά βιομηχανικά προϊόντα δεν έχει «προχωρήσει» όπως θα έπρεπε!
Έχετε διατυπώσει κάποιες αντιρρήσεις όσον αφορά την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας!
Συντασσόμαστε με τις οικολογικές οργανώσεις και αρνούμαστε να συμφωνήσουμε με την άποψη ότι έχουμε το δικαίωμα να εγκαθιστούμε οπουδήποτε μονάδες παραγωγής! Δεν έχουμε το δικαίωμα εγκατάστασης σε χώρους που πρέπει να προστατεύονται, να καταστρέφουμε, δηλαδή, κάτι για να κερδίσουμε κάπου αλλού! Εμείς, όμως, ως καταναλωτική οργάνωση έχουμε τις αντιρρήσεις μας ως προς την τιμή πώλησης του ηλεκτρικού ρεύματος. Ζητάμε να μην δοθεί από την Δ.Ε.Η. κι άλλη αύξηση στην τιμή πώλησης του ηλεκτρικού ρεύματος που παράγεται .Θυμίζω ότι ο παραγωγός ρεύματος από μη συμβατικές πηγές υπογράφει με τη ΔΕΗ σύμβαση στην οποία αναφέρεται σε ποια τιμή θα πουλάει το ρεύμα που παράγει. Η τιμή που απολαμβάνουν αυτή τη στιγμή οι παραγωγοί ηλεκτρικού ρεύματος από ανανεώσιμες πηγές είναι, στην Ελλάδα, πάνω από την μέση ευρωπαϊκή τιμή , οι σχετικές επιχειρήσεις είναι κερδοφόρες και δεν πρέπει η όλη ιστορία να γίνει μια ευκαιρία για πλουτισμό λίγων με ταυτόχρονη αύξηση της τιμής του ρεύματος για τον απλό πολίτη. Επιπλέον, αν αυτή τη στιγμή η Πολιτεία επιδοτεί υπερβολικά την παραγωγή ρεύματος από ανανεώσιμες πηγές, τότε, στην πραγματικότητα «πριονίζει» τον ανταγωνισμό, δημιουργώντας εμπόδια εισόδου στην Αγορά. Εσείς π.χ. που επιθυμείτε κάποια στιγμή, στο μέλλον, να επενδύσετε στην παραγωγή και να εισάγετε μια καλύτερη τεχνολογία που θα επιτρέψει να παράγετε πολύ φθηνότερα πώς θα μπορέσετε να ανταγωνιστείτε τον «παλιό» που θα έχει «δεμένη» με συμβόλαιο την Δ.Ε.Η., η οποία θα είναι υποχρεωμένη να προμηθεύεται πρωτίστως από αυτόν και σε υψηλή τιμή; Δεν θα το κάνετε και έτσι δεν θα αναπτυχθεί ο ανταγωνισμός!
Η Πολιτεία, προφανώς, για να αναπτύξει την παραγωγή από ανανεώσιμες εφάρμοσε την τακτική του «καρότου»!
Ναι ,αλλά έχουν υπερκαλυφθεί τρεις και τέσσαρες φορές τα όρια που είχαν τεθεί αρχικά στην παραγωγή ηλεκτρισμού από φωτοβολταϊκά! Δεν είμαστε εναντίον στην παραγωγή ηλεκτρισμού από ανανεώσιμες πηγές ,αλλά δεν θέλουμε να γίνει αυτός ο τομέας η ευκαιρία για κάποιους να πλουτίζουν εις βάρος των πολλών καταναλωτών.
Π. ΚΑΛΑΠΟΘΑΡΑΚΟΥ: ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΜΕ ΑΜΕΙΩΤΗ ΕΝΤΑΣΗ!
Με τις εισπρακτικές Εταιρείες τί γίνεται κ. Καλαποθαράκου;
Οι εισπρακτικές Εταιρείες συνεχίζουν με αμείωτη ένταση τις πιέσεις κατά παράβαση του νόμου που ισχύει εδώ και δεκαοκτώ, περίπου, μήνες, απειλούν ,προσβάλλουν εκθέτουν… παραβιάζουν, δηλαδή, τον νόμο! Θυμίζω ότι: Όταν οι υπάλληλοι των εισπρακτικών τηλεφωνούν δεν πρέπει να υπάρχει απόκρυψη, πρέπει να είναι ευγενικοί και να αναφέρουν ποια Εταιρεία και ποια Τράπεζα εκπροσωπούν, να τηλεφωνούν σε κατάλληλες ώρες και όχι ,βέβαια, συνεχώς κ.λ.π. Παρατηρούμε, μάλιστα, ότι κάποιες από τις Τράπεζες έχουν εντείνει τις πιέσεις!
Υποθέτω πως όχι οι λεγόμενες κρατικές!
Όχι! Κάποιες από τις ιδιωτικές! Εμείς, έχουμε ζητήσει να επιβάλλονται ποινές σε αυτούς που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους-διότι υπάρχει ένα θεσμικό κενό σε αυτό το θέμα-και να «λειτουργήσει» ο Νόμος με τη δημιουργία ενός Μητρώου αυτών των Εταιριών και την θέσπιση αυστηρότερων προϋποθέσεων…
ΤΟ Υπουργείο τι λέει;
Έχει προχωρήσει στη θέσπιση του Μητρώου-πιστεύω ότι έχουν καταγραφεί πια οι εισπρακτικές Εταιρείες- και από όσα γνωρίζω καταρτίζεται ένα σχέδιο Νόμου για αυστηροποίηση όχι μόνο των ποινών αλλά και των προϋποθέσεων-αν π.χ. ο οφειλέτης δεν επιθυμεί, πρέπει να μην ενοχλούν άλλο και να ακολουθούν τις νόμιμες ενέργειες. Αυτό θα πρέπει να επεκταθεί και στις Τράπεζες από τη στιγμή που έχουν μηχανισμό είσπραξης, αλλά και στις δικηγορικές Εταιρείες.
Η αίσθησή σας είναι ότι αυτός ο Νόμος προωθείται γρήγορα;
Τι να σας πώ! Δεν το βλέπω! Έχει καταρτισθεί ένα νομοσχέδιο, αλλά, πρωτίστως, πρέπει να εφαρμοστεί ο υφιστάμενος και- ασφαλώς- στη συνέχεια να αυστηροποιηθεί!
Όταν φθάνει σε σας μια καταγγελία ότι η τάδε εισπρακτική στην τάδε περίπτωση δεν έκανε σωστά τη δουλειά της , πώς ενεργείτε;
Εμείς ενημερώνουμε τον καταγγέλοντα, τον βοηθάμε να συμπληρώσει ένα υπόδειγμα διαμαρτυρίας στο οποίο καταγράφεται πώς συγκεκριμένα η εισπρακτική λειτούργησε καταστρατηγώντας τον Νόμο. Στην συνέχεια , η διαμαρτυρία αποστέλλεται στην Τράπεζα και κοινοποιείται στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, στην ΕΚΠΟΙΖΩ, στην Τράπεζα της Ελλάδος κ.λ.π.. Εμείς, ως ΕΚΠΟΙΖΩ, στείλαμε ένα «πακέτο» με τέτοιες καταγγελίες στην Γ.Γ. Καταναλωτή και αυτό αποτέλεσε την αφορμή και την αιτία να καλέσει ο Γενικός τους εκπροσώπους των εισπρακτικών στο γραφείο του πριν περίπου από ένα δίμηνο, όπου τους επέστησε την προσοχή στο ότι δεν εφαρμόζουν τον Νόμο-χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα παραδείγματα από το «πακέτο» μας- και προειδοποιώντας τους ότι θα υποστούν κυρώσεις
ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΙ ΕΛΙΓΜΟΙ Η΄ «ΑΝΆΣΣΑ»;
Η ΕΚΠΟΙΖΩ με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι οι ρυθμίσεις που εξαγγέλλουν οι Τράπεζες και αφορούν τα επιτόκια δανεισμού και την διάρκεια αποπληρωμής θα εγκλωβίσουν ακόμη μια φορά τους δανειολήπτες μεταθέτοντας την αντιμετώπιση του προβλήματος για δύο ή για έξι μήνες. και. καλεί την Κυβέρνηση να προχωρήσει αμέσως – χωρίς υπαναχώρηση από τις μέχρι τώρα δεσμεύσεις- στην ψήφιση, του κρίσιμου νομοσχεδίου για την αντιμετώπιση του σοβαρότατου αυτού κοινωνικού προβλήματος της υπερχρέωσης των καταναλωτών, αλλά και του νομοσχεδίου για την προστασία τους, γενικώς, στις τραπεζικές συναλλαγές και να ρυθμίσει την αναστολή των πλειστηριασμών με “πάγωμα” τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2010.