ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ 

5_3_01

ΤΟ 88% ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΙΣ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ!

 

To KEΠKA διενήργησε έρευνες με ερωτηματολόγια σε πάνω από 1000 άτομα, το διάστημα 1-30 Σεπτεμβρίου 2011, με στόχο την ανίχνευση των αλλαγών που η κρίση επέφερε στις καταναλωτικές προτιμήσεις και συνήθειες.

Διαπιστώθηκε:

1. Το 72,16 % των καταναλωτών έχει αλλάξει, λόγω κρίσης, τις διατροφικές του συνήθειες. Βασική αιτία της αλλαγής των διατροφικών συνηθειών είναι η υγεία, ενώ η οικονομική κατάσταση- που το 2006 επηρέαζε 2,61% των καταναλωτών- τώρα επηρεάζει το 19,91%!

2. Το 27,54% των καταναλωτών δηλώνει ότι ψάχνει, τα ίδια προϊόντα σε χαμηλότερη τιμή και σε άλλα καταστήματα, το 27,03% στράφηκε ήδη σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ το 24,49% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει πλέον μόνο τα απαραίτητα.

3.Το 72,97%,όμως,εξακολουθεί να αγοράζει τις επώνυμες μάρκες που αγόραζε! (Αυτό- σύμφωνα με το ΚΕΠΚΑ- σημαίνει ότι δεν έχει σταλεί το μήνυμα που πρέπει στην αγορά.)

4.Παράλληλα, παρά την κρίση, το ποσοστό των καταναλωτών που τηρεί πάντα αρχείο τιμών είναι πολύ μικρό( 10,66%) ενώ ακόμα και όσοι καταγράφουν τις τιμές (13,14%), δεν τηρούν πάντα αυτό το αρχείο.

 

Eρευνα, επίσης, με το ίδιο αντικείμενο, πραγματοποίησε η Nielsen

Βασικά συμπεράσματα:

1.Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (88%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (74%), για φαγητό από έξω (64%) και για νέα ρούχα (64%).                                                                                                               2.Το 25% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωσε πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών                                                             

 3. Όσοι συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, είτε τα χρησιμοποιούν για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, είτε τα αποταμιεύουν                                                                                              4. Πολύ ψηλό ποσοστό (63%) φαίνεται να κατευθύνεται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα.