Η 17η Γ.Σ. ΤΟΥ ΕΟΑΕΝ ( ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ) 

Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 5/11/05: Λίγα λεπτά μετά τις 10πμ… Ξεκινά η ημερίδα του Ε.Ο.Α.Ε.Ν.στην αίθουσα συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου Κεφαλονιάς & Ιθάκης για τα Διαρθρωτικά ταμεία.Παρών, και μάλιστα συνεχώς,ο Υπουργός Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ Α.Παυλίδης.Η όλη εκδήλωση έγινε σε τρεις φάσεις.Κατ αρχάς είχαμε τους Χαιρετισμούς,ακολούθησαν οι τρεις τοποθετήσεις ( του Προέδρου του Ε.Ο.Α.Ε.Ν, του Υπουργού και του Ευρωβουλευτή)και η συζήτηση έκλεισε με παρεμβάσεις των παρισταμένων.Η όλη εκδήλωση ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 2μμ και ακολούθησε γεύμα στον Συνεταιρισμό της Ρομπόλας στα Ομαλά.Θα πρέπει στο σημείο αυτό να πούμε ότι το Επιμελητήριό μας κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε όλα να γίνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και αποκομίσαμε την εντύπωση ότι αυτό αναγνωρίσθηκε από όλους τους φιλοξενούμενούς μας.Ξεκινάμε,λοιπόν, την παρουσίαση του υλικού από τους χαιρετισμούς των τριών βουλευτών.

 

…Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ…

 

 

Στην παρέμβασή του ο βουλευτής του Νομού Κεφαλονιάς και Ιθάκης κ.Π.Αλιβιζάτος υπογράμμισε ότι για απελευθερωθεί το Αναπτυξιακό δυναμικό της Ευρώπης χρειάζεται μια νέα περιφερειακή πολιτική η οποία θα μειώσει τις αποστάσεις ανάμεσα στις Ευρωπαϊκές Περιφέρειες,αποστάσεις μεγάλες, καθώς συγκρίνονται τα κατά κεφαλήν Α.Ε.Π. και η οποία θα βασίζεται στην περιφερειακή ανταγωνιστικότητα αλλά και συνεργασία .Η προσθήκη των νέων χωρών έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των περιοχών που βρίσκονται κάτω από το κατώτατο όριο επεμβάσεως και οι ανισότητες ανάμεσα στις Περιφέρειες μεγάλωσαν.Στα νέα Κράτη το 92% του πληθυσμού κατοικεί σε Περιφέρειες με Μέσο Όρο κατά κεφαλή Α.Ε.Π κάτω από 75%.Όσον αφορά την Ελλάδα οι Περιφέρειες με το υψηλότερο κατά κεφαλή Α.Ε.Π. είναι η Στερεά Ελλάδα με 105,4% και το Ν.Αιγαίο με 88%.Αντιθέτως,στις φτωχότερες Περιφέρειες, που εντάσσονται μάλιστα στον στόχο ΕΝΑ(1) –επεσήμανε ο κ. Αλιβιζάτος- συγκαταλέγονται τα Ιόνια νησιά με 65,71%.Βεβαίως, το ύψος των κονδυλίων του Δ΄Κ.Π.Σ. αυτή την στιγμή είναι υπό διαπραγμάτευση ενώ οι ισχυροί της Ε.Ε. πιέζουν για μείωση των εισφορών που καταβάλλουν…Δεν αρκεί σε αυτό το σύνθετο περιβάλλον,όπου φυσικά τα νέα Κράτη-μέλη ζητάνε την μερίδα «του λέοντος» όσον αφορά το Δ΄Κ.Π.Σ. να διεκδικήσουμε όσα περισσότερα μπορούμε, αλλά με μια έγκαιρη και σοβαρή προετοιμασία  να αξιοποιήσουμε αυτά που θα λάβουμε.Χρειάζεται,επομένως, να εργασθούμε με εντονότερους ρυθμούς ώστε να καταρτίσουμε εγκαίρως μια νέα στρατηγική για την Ανάπτυξη της Περιφέρειας Ιονίων νήσων με χρονικό ορίζοντα την Περίοδο 2007-13.Στην νέα Περιφερειακή Πολιτική που η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θέλει να εφαρμόσει –είπε ο κ. Βουλευτής- ένα χωριστό Κεφάλαιο αφιερώνεται στον σχεδιασμό και την εφαρμογή μιάς ολοκληρωμένης πολιτικής για την νησιωτική Ελλάδα.Σύμφωνα με τον κ. Αλιβιζάτο ηΠεριφέρεια  Ιονίων βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής για την Περιφερειακή Ανάπτυξη και θα ωφεληθεί τα μέγιστα αν αξιοποιήσει την κεντρική της θέση στην Αδριατική και το Ιόνιο συμμετέχοντας σε διαπεριφερειακές και διακρατικές συνεργασίες και αν αναπτύξει τον ρόλο της ως τουριστικός προορισμός με έντονα διαφοροποιημένο περιεχόμενο.Η τουριστική ανάπτυξη είναι ο στρατηγικός στόχος στην περιοχή μας και δεν θα πρέπει να περιορισθούμε μόνο στην δημιουργία έργων υποδομής αλλά θα πρέπει να ασχοληθούμε με την κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού, τον εναλλακτικό τουρισμό,την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και τα μεταφορικά δίκτυα.Ο κ.Αλιβιζάτος στο τέλος της ομιλίας του ζήτησε από την Κυβέρνηση να κάνει αποδεκτό το αίτημα των μικρών νησιών της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων να παραταθεί ,χωρίς να τεθούν χρονικοί περιορισμοί, η ισχύς του Νόμου 2238/94 που αφορά τα αναπτυξιακά και φορολογικά κίνητρα των νησιών με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους ως έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντός της γι αυτά.

 

Ο βουλευτής Λευκάδας κ.Ξ.Βεργίνης μίλησε δυο φορές. Μια φορά μετά τον κ.Αλιβιζάτο κι άλλη μια προς το τέλος της εκδήλωσης.Στην πρώτη ομιλία του ο κ.Βεργίνης είπε κατ αρχάς ότι θα πρέπει να βοηθήσουμε την Ε.Ε.να καταλάβει ότι τα νησιά έχουν ιδιαίτερα προβλήματα: μικρές αγορές,απομόνωση,πρόβλημα πρώτων υλών…αλλά, επίσης κι ένα καλό,έξυπνο εργατικό δυναμικό.Ο κ.Βεργίνης τόνισε ότι είναι άδικο να νομοθετούμε «οριζόντια» χωρίς να λαμβάνουμε υπ όψιν μας τα ειδικά θέματα και συνθήκες.όπως π.χ. κάνουμε στα «οικιστικά» όπου νομοθετούμε λες και η Θεσσαλία είναι το ίδιο με τα νησιά .Αυτό το πρόβλημα συζητείται στην πραγματικότητα –είπε ο κ. βουλευής-υπό την μορφή της κατανομής των πόρων στο Δ΄Κ.Π.Σ. και πρότεινε τέσσερα «πρέπει»:1)Θεσμική κατοχύρωση της αντιμετώπισης των ιδιαίτερων προβλημάτων2)Αλλαγή σχεδιασμού και στρατηγικής στην ανάπτυξη αυτών των περιοχών.Τα προβλήματα θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ανά χωροταξική ενότητα υπό το «φως» της φέρουσας ικανότητας του νησιού σε κρίσιμους παράγοντες3)Επαρκείς χρηματοδοτικοί πόροι που αναφέρονται σε διάφορα μέτρα(Εδώ ο κ.Βεργίνης επεσήμανε ότι δεν γίνεται π.χ οι μικρές επιχειρήσεις να έχουν ίδιους πόρους όσους και οι μεγάλες  και γι αυτό χρειάζονται χρηματοπιστωτικά μέτρα. Δεν μπορεί,ακόμη, να αποκλείονται από τις χρηματοδοτήσεις οι αυτοαπασχολούμενοι)4) Να αναγνωρισθεί επιτέλους στην πράξη ο ρόλος των Επιμελητηρίων που πρέπει να παίξουν τον συντονιστικό τους ρόλο.

 

Τέλος, ο βουλευτής Λευκάδας παρότρυνε τον Πρόεδρο του Ε.Ο.Α.Ε.Ν να γίνει ο Όμιλος πρακτικότερος περιορίζοντας και αξιολογώντας τα αιτήματα του και σημείωσε πως ναι μεν, είναι ο τουρισμός η βασική δραστηριότητα αλλά δεν πρέπει να περιορισθούμε μόνο στα λεγόμενα έργα υποδομής αλλά πρέπει να επενδύσουμε και στην επιχειρηματικότητα,τις καινοτομίες, «στον κοινωνικό χώρο».

 

Στην δεύτερη παρέμβασή του, προς το τέλος της συνάντησης,ο κ.Βεργίνης μίλησε για την παθογένεια των Νόμων στην χώρα μας  (Η προπαρασκευή των Νόμων πρέπει να είναι προσεκτικότερη -είπε ),για την πολυνομία και την γραφειοκρατία που εξακολουθούν να μας βασανίζουν και για την σύνταξη Προγράμματος Περιφερειακής Ανάπτυξης το οποίο για να γίνει και υλοποιηθεί χρειάζεται επικοινωνία,συντονισμός,

 

συνεργασία των συναρμοδίων και διαρκής έλεγχος.Ο βουλευτής παρατήρησε ότι στα νησιά δεν λειτουργούν de facto οι μηχανισμοί της αγοράς,είναι ιδιόμορφες αγορές,απομονωμένες ,(και πλήρης ανταγωνισμός δεν υφίσταται δίχως την πληροφορία) κι αυτό, ίσως, είναι το ισχυρότερο επιχείρημά μας έναντι της Ε.Ε.για να θεσμοθετήσει ειδικό καθεστώς και μέτρα προστασίας . 

 

Μετά τον κ.Βεργίνη μίλησε ο κ Καϊσερλής ,βουλευτής Δωδεκανήσου και εισηγητής του ΠΑ.ΣΟ.Κ στο Ελληνικό Κοινοβούλιο για ζητήματα νησιωτικών περιοχών.Ο βουλευτής ανάφερε πως η προσπάθεια του Ε.Ο.Α.Ε.Ν κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντική διότι προσπαθεί να συνενώσει δυνάμεις που αντικειμενικά είναι δύσκολο να συνεννοηθούν.Ο κοινοβουλευτικός τομέας εργασίας και ο τομέας ανάπτυξης του ΠΑ.ΣΟ.Κ στον οποίο υπάγεται ,επεξεργάστηκε και κατέθεσε για διάλογο ένα πλήρες σχέδιο επί των πολιτικών για την ανάδειξη των νησιωτικών περιοχών.Αφαιρέθηκαν-είπε ο κ. Καϊσερλής- όλα εκείνα τα στοιχεία που θα αποπροσανατόλιζαν,αφαιρέθηκαν δηλ. τα προβλήματα των υποδομών,τα προβλήματα στην ανάπτυξη και την κερδοφορία των επιχειρηματικών κλάδων,τα προβλήματα στην διοίκηση των Δημοσίων υπηρεσιών, στα δίκτυα,στην αποχέτευση κ.λ.π.Γνωρίζαμε εκ των προτέρων-ανάφερε ο βουλευτής-ότι η ανάδειξη των προβλημάτων μας και η επιδίωξη της επίλυσής τους θα προσέκρουαν σε μια γενική αμφισβήτηση εξ αιτίας της πληθώρας παρόμοιων προβλημάτων και στην ηπειρωτική χώρα-πολύ δε, μάλλον όταν γνωρίζουμε ότι οι μη νησιώτες του Κοινοβουλίου θεωρούν τους νησιώτες ευδαίμονες κατοίκους μαγευτικών νησιών.Το πρώτο θέμα της ανάλυσης αφορούσε τον προσδιορισμό των θεσμικών δυνατοτήτων του Εθνικού Κράτους για την εφαρμογή ειδικών μέτρων υπέρ των νησιωτικών περιοχών και τις νομικές δεσμεύσεις της Ε.Ε. για τα νησιά με σκοπό την γνώση των περιθωρίων των διεκδικήσεων ως ειδικές δράσεις για την ανάδειξη των νησιωτικών περιοχών πέραν των κοινών με τις ηπειρωτικές περιοχές. Το δεύτερο θέμα της ανάλυσης αφορούσε τον εντοπισμό των μονίμων μειονεκτημάτων-είπε ο βουλευτής Δωδεκανήσου-και επί αυτών θα έπρεπε να στοιχειοθετούν οι προτάσεις για τα νησιά διαφοροποιημένες από τις προτάσεις για την νησιωτική χώρα.Το τρίτο θέμα αφορούσε την ιεράρχηση των βασικών ελλείψεων.Οι βάσεις στήριξης του εγχειρήματος και που για το ΠΑ.ΣΟ.Κ είναι αδιαπραγμάτευτες είναι ότι το κάθε νησί αποτελεί μια ενιαία,ανεξάρτητη οντότητα και οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να είναι οι μόνες υπεύθυνες για την ανάδειξη και την επίλυση των υποθέσεων.Σύμφωνα,λοιπόν, με τα εκτεθέντα,αναγνωρίζουμε 1)ότι απαιτείται ένα ξεχωριστό διοικητικό μοντέλο στον νησιωτικό χώρο που θα ελέγχει την αναπτυξιακή πορεία και να διοικεί τις Δημόσιες υπηρεσίες που την επηρεάζουν.Το συγκεντρωτικό Κράτος τα μονοπρόσωπα και εξαρτημένα από το Κράτος τοπικά συστήματα διακυβέρνησης είναι αναποτελεσματικά ,σχήματα-τροχοπέδη.2)χρειάζεται γενναία επιδότηση των μεταφορών και των πάσης φύσεως δικτύων για να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα των νησιωτικών επιχειρήσεων και 3)το μοντέλο ανάπτυξης βασίζεται στον τουρισμό που εδράζεται στις πλουτοπαραγωγικές πηγές του περιβάλλοντος,στοχεύει στην ποιότητα,την ανάδειξη του περιβάλλοντος και των πολιτιστικών.

 

Στα νησιά-είπε κλείνοντας την ομιλία του ο κ.Καϊσερλής-γνωρίζουμε ότι όλοι οι κρίκοι της ανάπτυξης αποτελούν ένα αδιαίρετο όλον που πρέπει να βρίσκεται υπό τον έλεγχο των τοπικών κοινωνιών.

 

   ….και άλλοι Χαιρετισμοί…

 

 

O Νομάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης ο κ.Λευκαδίτης δήλωσε ότι η εμπειρία του Ε.Ο.Α.Ε.Ν είναι πολύτιμη καθώς κατευθυνόμαστε στο Δ΄Κ.Π.Σ. κι ότι συμφωνεί απολύτως με τα αιτήματα του Ομίλου.Έκφρασε, τέλος, την ευχή ότι με την βοήθεια του κ.Παυλίδη θα αποκτήσει και το Ιόνιο όσα έχει το Αιγαίο.

 

Ο Δήμαρχος Αργοστολίου κ. Φόρτες διερωτήθηκε αν υπάρχει η βούληση για μια ολοκληρωμένη νησιωτική πολιτική στην Ευρώπη.Αποδέχθηκε,όμως,ότι το Δ΄Κ.Π.Σ. δίνει ελπίδες «νησιωτικής πολιτικής».Διατύπωσε την άποψη ότι οι ελπίδες που αρχικά δημιουργήθηκαν με την προσθήκη «…και νησιωτικής πολιτικής» στην προυπάρχουσα έκφραση «Υπουργείο Αιγαίου»,ελπίδες για ένα Υπουργείο συνάμα και εξίσου και για το Ιόνιο, έχουν μέχρι στιγμής διαψευσθεί.  Χαρακτήρισε το Ελληνικό Κράτος ως το συγκεντρωτικότερο της Ευρώπης και έφερε ως παράδειγμα την «περιπέτεια των Λιμενικών ταμείων».Ο κ. Φόρτες έκφρασε το πιστεύω του ότι η τύχη των νησιών γενικώς,δεν θα είναι καλή στο Δ΄Κ.Π.Σ. εάν ισχύσει η φημολογούμενη διαίρεση της χώρας στις γνωστές πέντε Διαχειριστικές Περιφέρειες, διατυπώνοντας,τέλος, την πρόταση ότι είναι προς το συμφέρον των νησιών η δημιουργία μιας νησιωτικής Περιφέρειας από την Κρήτη μέχρι την Κέρκυρα.

 

Ο κ.Σπανουδάκης (από το Επιμελητήριο Χανίων) εκπροσωπώντας την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων τόνισε ότι στις νέες περιβαλλοντικές συνθήκες οφείλουμε να αυτενεργήσουμε με αποφασιστικότητα αναζητώντας όχι τόσο Εθνικούς όσο Ευρωπαϊκούς πόρους,ΣΥΝΈΡΓΙΕΣ τόσο σε επίπεδο «λόμπι» με δυνατούς παίκτες,όσο και σε επίπεδο εξεύρεσης Κεφαλαίων κινητοποιώντας τον Ιδιωτικό τομέα.Χρειαζόμαστε-είπε ο κ Σπανουδάκης-μια νέα κουλτούρα της επιχειρηματικότητας,πρωτοβουλίες περιφερειακού χαρακτήρα,αξιοποίηση της «κοινωνίας της πληροφορίας» ώστε να δημιουργηθούν καλύτερες συνθήκες προβολής των νησιών.Ο τουρισμός της παραγωγής,απλώς,, ενοικιαζόμενων δωματίων έχει παρέλθει προ καιρού, παρατήρησε ο κ.Σπανουδάκης,και θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας σε διαφοροποιημένες δραστηριότητες.Ο Ε.Ο.Τ. μπορεί να βοηθήσει δημιουργώντας μια Διεύθυνση «νησιωτικού και εναλλακτικού Τουρισμού»,η Πολιτεία οφείλει να εκδίδει άμεσα τις αποφάσεις που περιγραφούν τον εναλλακτικό Τουρισμό ώστε να μην περιμένουν οι «επίδοξοι επενδυτές» με την επένδυση «στο χέρι» επί μια πενταετία…Η «καμπάνια» του Ε.Ο.Τ,ανάφερε ,τέλος, ο ομιλητής ήταν-είναι γενικού χαρακτήρα και δεν ενσωματώνει την νησιωτική διάσταση.          

 

    

 

 

 

 

 

OMΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ Ε.Ο.Α.ΕΝ  κ.Ν.ΔΟΛΑΨΑΚΗ ΣΤΗΝ 17Η Γ.Σ ΤΟΥ Ε.Ο.Α.ΣΕ.Ν.

 

 

 

«ΣΤΟ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΟ Κ.Π.Σ. ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΤΟΜΕΑΚΟ  ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΓΙΑ ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ…»

 

Είναι ιδιαίτερα σημαντική αυτή η χρονική στιγμή διότι τώρα πρέπει να πιέσουμε για να περάσουν οι προτάσεις μας στα Διαρθρωτικά Ταμεία.Μετά τον Δεκέμβρη αλλάζουν συνολικά τα δεδομένα.Βρίσκονται σε εκκρεμότητα στην Ε.Ε. μια σειρά από ζητήματα που αφορούν την χάραξη της πολιτικής πορείας τα οποία άμεσα ή έμμεσα επηρεάζουν την κοινωνική,οικονομική… ζωή στις νησιωτικές περιοχές.Το μείζον κατά την άποψή μου ζήτημα είναι αυτό που αφορά την μεταρρύθμιση  των κανονισμών των Διαρθρωτικών Ταμείων για την επικείμενη Περίοδο 2007-13…διότι σχετίζεται με την χάραξη μιαςΕθνικής & Περιφερειακής πολιτικής στρατηγικής, αλλά και τον ορθολογικό καταμερισμό των διαθέσιμων πόρων για την άσκησή της από τους τοπικούς οργανισμούς…Τώρα, είναι η κατάλληλη στιγμή να διαφοροποιήσουμε την Εθνική στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη ενδυναμώνοντας τους Περιφερειακούς φορείς, υποστηρίζοντας τοπικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες ειδικότερα στις νησιωτικές περιοχές.Αυτό, πρακτικά σημαίνει την πρόνοια και τον σχεδιασμό στο επερχόμενο Κ.Π.Σ. να περιλαμβάνεται ένα τομεακό επιχειρησιακό Πρόγραμμα εξειδικευμένο για νησιωτικές περιοχές…δρώντας ενισχυτικά και συμπληρωματικά στα Π.Ε.Π…Είναι ώρα επομένως να εισακουσθούν από την Κυβέρνηση…οι προτάσεις των νησιωτικών Επιμελητηρίων …Ο Όμιλός μας έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις –παρατηρήσεις επί των προτεινόμενων… της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.Δυστυχώς,οι πληροφορίες από το Συμβούλιο Υπουργών για το Δ΄Κ.Π.Σ. δεν είναι καθόλου ευχάριστες ως προς την αντιμετώπιση της νησιωτικότητας και γι αυτό πρέπει να πάρουμε μέτρα και η Κυβέρνηση αλλά και οι Ευρωβουλευτές μας…Οι προτάσεις μας έχουν αποσταλεί και σε Ευρώπη και σε Ελλάδα και ο βασικός μας στόχος είναι να συνεισφέρουμε στην Δημόσια διαβούλευση…για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση-κατανομή των προτεινόμενων πόρων…

 

Ως Επιμελητηριακός Όμιλος θεωρούμε θετικό γεγονός ότι προτείνονται συγκεκριμένες καινοτομίες μεταξύ των οποίων και οι ακόλουθες :1) Εισάγονται τρεις νέοι στόχοι οι οποίοι θα καλύπτουν τους τομείς δράσεις των Διαρθρωτικών Ταμείων και συγκεκριμένα : Ο στόχος σύγκλισης ο οποίος είναι ο στόχος ΕΝΑ ο οποίος θα συγκεντρώσει το 79% των πόρων για την περίοδο 2007-13 έναντι ποσοστού 70% κατά την τρέχουσα Περίοδο.Ο στόχος Περιφερειακή ανταγωνιστικότητα και απασχόληση που αφορά όλες τις Περιφέρειες που δεν θα είναι επιλέξιμες στον στόχο σύγκλισης…Ο στόχος Εδαφική συνεργασία ουσιαστικά ενσωματώνει την Κοινοτική Πρωτοβουλία Intereg III και το Γ΄Κ.Π.Σ. Ο στόχος αυτός λαμβάνει το 4% των διαθέσιμων πόρων και αφορά την διασυνοριακή συνεργασία- συνεισφορά των ταμείων, δηλ. το ύψος συγχρηματοδότησης ορίζεται σε επίπεδο Άξονα Προτεραιότητας. Δεν υπάρχει πια πλέον μέγιστο όριο συνεισφοράς ανά μέτρο, αλλά ανά Άξονα Προτεραιότητας.Εισάγεται το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Ανάπτυξης το οποίο θα καλύπτει την Αναπτυξιακή στρατηγική κάθε Κράτους και αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης με την Επιτροπή…χωρίς ωστόσο να παίζει τον ρόλο ενός μέσου Διαχείρισης όπως συμβαίνει στο υφιστάμενο Κ.Π.Σ. Το ΕΣΠΑ θα εγκρίνεται από την Επιτροπή …Προβλέπεται ετήσια παρακολούθηση-αναθεώρηση..

 

Προτείνεται να μην υπάρχουν καθόλου Κοινοτικές Πρωτοβουλίες …Πρόκειται να ενσωματωθούν στον κορμό του Προγραμματισμού των Κεντρικών στόχων του Δ΄Κ.Π.Σ..Αυτό, στην πράξη σημαίνει ότι η εμπειρία που αποκτήθηκε από τις πρωτοβουλίες αυτές χρησιμεύει για τον συνολικό σχεδιασμό των νέων στόχων.Η σημαντική πρωτοβουλία του Intereg π.χ θα αποτελέσει έναν ξεχωριστό στόχο για το ΕΣΠΑ. Υπάρχουν τρία ταμεία …αντί για τα σημερινά πέντε.Οι Διαρθρωτικές Δράσεις για την γεωργία θα συνεχισθούν δεν θα εντάσσονται, όμως, στην Περιφερειακή πολιτική της Ε.Ε. και τα αντίστοιχα ταμεία δεν θα θεωρούνται Διαρθρωτικά.Προβλέπεται, επίσης, καταμερισμός αρμοδιοτήτων στα Κράτη-μέλη και τις Περιφέρειες (συμπεριλαμβανομένου και του ελέγχου) με διατήρηση της δημοσιονομικής πειθαρχίας.Αυτό αποτελεί ένα πρώτο βήμα μεταβίβασης αρμοδιοτήτων σε Περιφερειακούς φορείς.Υποστηρίζουμε.όμως,ότι ο βαθμός ανάληψης αρμοδιοτήτων πρέπει να αυξηθεί…Προτείνεται η μείωση του αριθμού των πολυταμειακών επιχειρησιακών Προγραμμάτων τα οποία μπορούσαν μέχρι τώρα να χρηματοδοτηθούν από τα διάφορα Διαρθρωτικά ταμεία…Δυο εξαιρέσεις:1) Για τις χώρες που λαμβάνουν ενίσχυση από το ταμείο Συνοχής, το ταμείο αυτό και το ΕΣΠΑ μπορούν να χρηματοδοτήσουν από κοινού υποδομές μεταφορών και στο περιβάλλον και 2) μέχρι το όριο του 5% κατά συμπληρωματικό τρόπο ένα ταμείο μπορεί να χρηματοδοτεί «μέτρα» που εμπίπτουν στο πεδίο ενίσχυσης άλλων ταμείων. Η οικονομική Διαχείριση γίνεται αποκλειστικά σε επίπεδο Αξόνων Προτεραιότητας παρέχοντας μεγαλύτερη ευελιξία ( στο Γ΄Κ.Π.Σ. γίνεται σε επίπεδο «Μέτρων»). Εισάγεται η «Αρχή της Αναλογικότητας»που υλοποιείται πιο έντονα στον τομέα του ελέγχου, ανάλογα με το μέγεθος της συνολικής συνεισφοράς.Η Κοινότητα δηλ. θα ελέγχει πλέον τα μεγάλα Προγράμματα, ενώ τα μικρότερα θα ελέγχονται από τις Εθνικές Ανεξάρτητες Αρχές…Εισάγεται η αξιολόγηση εκ των προτέρων για κάθε επιχειρησιακό Πρόγραμμα του στόχου σύγκλησης, Αξιολόγηση,βεβαίως,μπορεί να γίνει κατά την διάρκεια των Προγραμμάτων…

 

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΕΞΗΣ:

 

Επί του Γενικότερου Κανονισμού…πρέπει να απαλειφθεί στην  φράση «η ενίσχυση στηρίζει, επίσης, περιοχές που επηρεάζονται από γεωγραφικά ή φυσικά μειονεκτήματα τα οποία επιδεινώνουν τα προβλήματα ανάπτυξης ιδίως στις εξόχως απόκεντρες Περιφέρειες …καθώς και τις βορειότερες περιοχές με πολύ αραιή πυκνότητα πληθυσμού,σε ορισμένα νησιά και νησιωτικά Κράτη-μέλη…»η λέξη «ορισμένα» και να προστεθεί «σε νησιά και συμπλέγματα νησιών καθώς και σε νησιωτικά Κράτη-μέλη».

 

Επί του Γενικού Κανονισμού,επίσης….να προστεθούν «για κάθε κατάλληλο φορέα που εκπροσωπεί την Κοινωνία των πολιτών,Περιβαλλοντολογικούς Εταίρους,

 

Επιμελητήρια ή Επιμελητηριακούς φορείς και Ενώσεις αυτών, μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και φορείς για την ισότητα ανδρών-γυναικών»…

 

Επίσης,επί του Γενικού Κανονισμού …να τροποποιηθεί ως εξής: «…κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες στα πλαίσια στόχου Περιφερειακή ανταγωνιστικότητα …στην περίπτωση που η προτεραιότητα αφορά κυρίως περιοχές με γεωγραφικά ή φυσικά μειονεκτήματα.(Εάν, δηλ.) προβλέπεται η αύξηση κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες του ποσοστού συγχρηματοδοτήσεις για μια περιοχή που πλήττεται από ένα γεωγραφικό ή φυσικό μειονέκτημα είναι θεμιτό να προστεθούν ακόμη πέντε ποσοστιαίες μονάδες όταν τα μειονεκτήματα αυτά λειτουργούν σωρευτικά»

 

.Στο σημείο αυτό θα ήθελα να προτείνω μια πολύ σημαντική κατά την γνώμη μας παρέμβαση. Να ζητήσουμε την βοήθεια του Υπουργού Αιγαίου για να προωθήσει το αίτημά μας αυτό,την ανάδειξη και θεσμοθέτηση της νησιωτικότητας ως βασικού κριτηρίου επιλεξιμότητας για τις νησιωτικές περιοχές τόσο κατά τον σχεδιασμό όσο και κατά την εφαρμογή πολιτικών για την Περιφερειακή Ανάπτυξη και την Σύγκλιση…μετατρέποντας έτσι την νησιωτικότητα σε συγκριτικό πλεονέκτημα στην προσπάθεια μας για πρόοδο…Δεύτερη πρότασή μας είναι η ενεργοποίηση του άτυπου συντονιστικού οργάνου των Ελλήνων Νησιωτών Βουλευτών…Να τονίσουμε ,βεβαίως, ότι και άλλη μια φορά σας είχαμε καλέσει σε μια συνάντηση στον Πειραιά και υπήρξε σχετική δέσμευση ούτως ώστε οι εικοσιτέσσαρες και πλέον βουλευτές …να αποτελέσουν επιτέλους το «λόμπι» στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και να δημουργηθεί αντίστοιχο «λόμπυ» στο Ευρωκοινοβούλιο…ώστε να ενισχυθεί η θέση των νησιών μας κατά τον σχεδιασμό της Αναπτυξιακής πολιτικής και τον διαμοιρασμό των κονδυλίων του Δ΄Κ.Π.Σ.…Με άλλα λόγια ,προτείνω μια διακομματική πολιτική παρέμβαση.        

 

 

OMIΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.ΠΑΥΛΙΔΗ ΣΤΗΝ 17Η Γ.Σ. Ε.Ο.Α.ΕΝ

 

 

 

«ΔΕΝ ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ (ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΝΤΕ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ)…»

 

 

 

H νησιωτικότης επέφερε την διακομματικότητα.Ουδέποτε το Κοινοβούλιο της οποιαδήποτε συνθέσεως ηρνήθη να στηρίξει πρόταση για τα νησιά…Κι έτσι παρουσιάσθηκε το εξαιρετικό φαινόμενο όταν κατά την αναθεώρηση προτάθηκε η ιδέα να γίνει Συνταγματική διάταξη η υποχρέωση του Κοινοβουλίου και της Διοίκησης να λαμβάνει μονίμως υπ όψιν της την ιδιαιτερότητα της νησιωτικής Ελλάδος,υπερψήφισαν και οι 300!

 

Εμείς, οι Ευρωπαίοι νησιώτες πρωτοστατούσης της Ελλάδος σημειώσαμε επιτυχία.Τα 14,5 εκατ. των Ευρωπαίων νησιωτών πετύχαμε να μιλάει ο κόσμος για την νησιωτικότητα,αποτελεί ένα από τα θέματα που σε κάποιες περιπτώσεις γίνεται και σημείο εκφράσεως αντιτιθέμενων απόψεων…Συχνά-πυκνά κατατίθενται στο Κοινοβούλιο ερωτήσεις για διάφορες εκφάνσεις της νησιωτικής ζωής…Τον τελευταίο καιρό έχει σπάσει «ρεκόρ» το περί την ακτοπλοΐα …Το Ιόνιο είναι πιο ήρεμο από το Αιγαίο.

 

«Νησιωτικότης»,λοιπόν… Πού βρισκόμαστε; Συγχαίρω τον Ε.Ο.Α.Ε.Ν. διότι έχει αναπτύξει παρουσία και εκτός της χώρας μας.Συμμετέχει στην Πανευρωπαική Οργάνωση Νησιωτικών Επιμελητηρίων η οποία έχει συγκροτημένη παρουσία εκεί που λαμβάνονται αποφάσεις και με δικαίωμα «εισόδου»…Αποκτήσατε και δικαίωμα «εισόδου» σε Συμβούλιο Υπουργών!Ήταν μια ομάδα Υπουργών όπου την χώρα μας εκπροσωπούσε από το Υπουργείο Οικονομίας ο κ.Φώλιας.Για τα ζητήματα Συνοχής ο κ.Καραμανλής είπε: «Θα πάτε δυο Υπουργοί.Θα πας  εσύ κ.Φώλια και θα πάει κι ο Παυλίδης ως Υπουργός των νησιών…»ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΛΛΑ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ! Ήμασταν, λοιπόν, εκεί όχι μόνο με δικαίωμα λόγου αλλά και με δικαίωμα ψήφου.

 

Για πρώτη φορά,λοιπόν, παρουσιάζεται η εδαφική συνοχή-όπως γνωρίζουμε πλέον-στην 3η έκθεση περί Συνοχής του Μπαρνιέ. Ομιλεί περί Οικονομικής και Κοινωνικής συνοχής, αλλά σε κάποιο ιδιαίτερο σημείο μπαίνει και η Εδαφική συνοχή στον Ευρωπαϊκό χώρο.Οι νησιώτες το παλεύαμε χρόνια αυτό!Στο Ευρωσύνταγμα πρωτοστατήσαμε -και είναι Ελληνική επιτυχία-με αντίθετες απόψεις άλλων Κρατών να υπάρχει το Ειδικό Άρθρο 3220 στο Κεφάλαιο «Οικονομική,Κοινωνική και Εδαφική Συνοχή» όπου αναγνωρίζεται η ιδιαιτερότητα και της νησιωτικής περιοχής…Δεν είναι βέβαια πάντοτε αποδοτικό να ομιλούμε μόνο για την νησιωτική ιδιαιτερότητα…Η Επιτροπή δυσχεραίνεται ακόμη-είναι εσκεμμένο-να αποδεχθεί την επιβεβλημένη ανάγκη των Ευρωπαίων νησιωτών να τύχουν ειδικής,νομοθετημένης, μεταχειρίσεως.Ισχυρίζεται ότι δεν της το επιτρέπουν τα Δημοσιονομικά της.Ατύχημα είναι, επίσης, για εμάς, η εξέλιξη περί την κύρωση της Συνθήκης για το μέλλον της Ευρώπης, το Ευρωσύνταγμα.Αν δεν ανέκοπταν την πορεία προς την κύρωση,σήμερα, ίσως.θα είχαμε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ…Σου λένε: «Πού εδράζεται, αυτό που μου ζητάς;»Εμείς ζητάμε «παραδάκι» κατ ουσίαν, αλλά για να μας δώσουν πρέπει να υπάρχει διάταξη νομοθετημένη.

 

Εν τούτοις κι εν τη εξελίξει του Γ΄Κ.Π.Σ.,έχοντας ως ορόσημο την 31η/12/06 όπου κλείνει κι έχοντας ακόμη δυο «χρονάκια» μετά-το γνωστό ν+2,…αγωνιστήκαμε, συζητήσαμε, κάναμε το «Αθήνα-Βρυξέλες» καθημερινή μας υπόθεση και πετύχαμε την έγκριση από την Κομισιόν ενός Προγράμματος εντός του Γ΄Κ.Π.Σ. το οποίο απευθύνεται στα μικρά νησιά-στην χώρα μας είναι τα νησιά μέχρι 3.100 κατοίκους-(και τα απομακρυσμένα).και το οποίο για την τριετία 2006-08 θα συγχρηματοδοτήσει δράσεις της τάξεως των 120 εκατ. Ευρώ.Πρόκειται για το Β.Αιγαίο, το Ν.Αιγαίο και τα νησιά του Ιονίου.Στον Άξονα 5- Μέτρο11 αυτή την στιγμή που ομιλούμε έχουν εγγραφεί τα εξής ποσά :Για το Ν.Αιγαίο 17 εκατ. Ευρώ,για το Β. Αιγαίο 12 εκατ. και για το Ιόνιο 9 εκατ.Απομένει η ρύθμιση των διαδικασιών-αυτό είναι υπόθεση των δυο Υπουργείων,Αιγαίου και Οικονομίας-αλλά ο μηχανισμός δεν θα είναι αυτός των Π.Ε.Π…διότι απεδείχθη ότι δυσχέρειες δεν άφησαν να έχουμε την απορροφητικότητα που επιθυμούσαμε.Αυτό,λοιπόν,το Πρόγραμμα επιδιώκουμε να συμπληρωθεί με Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος(Υ.Γ.Ο.Σ.), όπως είναι οι επιδοτήσεις των άγονων γραμμών,οι δαπάνες για μεταφορά νερού στα άνυδρα νησιά,η δαπάνη για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος ….και αυτή η υπόθεση,εάν ολοκληρωθεί,κατά τις εκτιμήσεις μας θα είναι μια ακόμη υπόθεση συγχρηματοδοτήσεως περίπου 200 εκατ.Ευρώ.Τα 200 εκατ.είναι υπό διαπραγμάτευση, τα 120 εκατ.είναι αποφασισμένα…

 

Σήμερα, όμως, το βασικό αντικείμενό μας είναι προτάσεις που πρέπει να υποστηριχθούν κατά τις διαπραγματεύσεις για το «φορμάρισμα» των κανονισμών των διαρθρωτικών Ταμείων,  τα οποία δειλά-δειλά ,σήμερα, αγγίζουν τα της «νησιωτικότητας»…Θα αναλάβω την πρωτοβουλία συνεννοήσεως για το θέμα των Περιφερειών.Είναι ένα από τα μεγάλα μας ζητήματα και κυκλοφόρησε προπάντων για να σχολιασθεί…Δεν με βρίσκει κι εμένα σύμφωνο σε πολλά του σημεία…Κατά την γνώμη των συντακτών της πρότασης υπάρχει,όμως,και μια «δεύτερη ανάγνωση»:

 

 Έχουμε πρόβλημα με το πώς γίνεται η κατανομή των κοινοτικών πόρων με τα κριτήρια που η Ε.Ε. έχει καθιερώσει.Μας έχει «γονατίσει» αυτή η υπόθεση του κατά κεφαλήν εισοδήματος…Δημιουργεί μια ψευδή εικόνα διότι στο Αιγαίο τέσσερα νησιά …έχουν σε σύγκριση με τα άλλα υψηλό κατά κεφαλή εισόδημα …Όταν εμφανίστηκαν αυτά τα στατιστικά στοιχεία είχαμε την υποχρέωση να παρουσιάσουμε την ιδιαιτερότητα και να περιγράψουμε την πραγματικότητα …Δεν το πράξαμε και μας βασανίζει σήμερα…και καταφεύγουμε σε αυτό το «τρικ» της ενοποιήσεως των Περιφερειών, αλλά δεν είμαστε οι μόνοι ευφυείς στον κόσμο!Συζητείται τι τελικώς θα γίνει, να δούμε τι θα πει το κολέγιο των επιτρόπων…Χρειαζόμαστε την συμπαράσταση όλων των Ευρωβουλευτών,των παραγόντων εκτός Κοινοβουλίου με στόχο η διαμόρφωση τελικά των κανονισμών να γίνει ευνοϊκότερη.Εάν, όμως,οι κανονισμοί δεν διαμορφωθούν όπως επιθυμούμε πρέπει να προπαρασκευάσουμε την Κομισιόν να λειτουργήσει πέραν των κανονισμών-και υπάρχουν τέτοιες δυνατότητες- και αξιοποιώντας άλλους πόρους να αντιμετωπίσει τα νησιά με κάποια ιδιαιτερότητα.

 

Πάντως, όσες περιοχές κατά την επόμενη χρηματοδοτική περίοδο δεν καταστεί δυνατόν να τύχουν των ενισχύσεων που είχαν στο Γ΄Κ.Π.Σ.,η Κυβερνητική απόφαση είναι συμπλήρωση του κενού δια των Εθνικών πόρων.  

 

 

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΑΣΟΚ Σ.ΑΡΝΑΟΥΤΑΚΗ ΣΤΗΝ 17Η Γ.Σ. Ε.Ο.Α.ΕΝ

 

 

«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ‘ΛΟΜΠΙ’ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΕΣ»

 

 

 

 

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι η Ε.Ε. περνά μια μεγάλη κρίση, ίσως την μεγαλύτερη στην ιστορία της ,διότι δεν υπάρχει ένα όραμα και οι ηγέτες οι οποίοι θα την οδηγήσουν να βρει την δύναμη και την αξία που της πρέπει…Αν υπήρχαν σήμερα ηγέτες όπως ο Μιτεράν ή ο Κολ, ίσως,να μην βρισκόμασταν σήμερα με το αρνητικό δεδομένο της μη επικύρωσης της Συνταγματικής συνθήκης…Είναι δυνατόν να ζητούν οι ισχυροί της Ε.Ε. να κατέλθει «το κονδύλι της συνοχής» από το 1,14% του προϋπολογισμού στο 1%;Η αρχή της αλληλεγγύης είναι η αρχή της Ε.Ε. κι αν δεν δοθούν περισσότεροι πόροι πώς θα έχουμε «περισσότερη Ευρώπη»;Δεν μπορεί να αναπτυχθεί η Ευρώπη αν δεν οδηγηθούμε στην ανάπτυξη των περιφερειών…Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι είχαμε και δέκα νέες χώρες όπου το 98% αυτών των χωρών βρίσκονται στον λεγόμενο στόχο ΕΝΑ(1), δηλ.κάτω από το 75% του μέσου,κατά κεφαλή, Ευρωπαϊκού εισοδήματος.Θέλουν κι αυτές να χρηματοδοτηθούν…Και ήταν οι χώρες αυτές οι καλύτεροι σύμμαχοί μας στην τελευταία διαπραγμάτευση στο Λουξεμβούργο δεχόμενοι να μειωθούν οι χρηματοδοτήσεις και να ξεκινήσει, επιτέλους, αυτή η νέα περίοδος από το 2007(μέχρι το 2013).Εάν, μέχρι το Δεκέμβριο δεν έχουμε αποφασίσει για τους πόρους του Δ΄Κ.Π.Σ τότε θα οδηγηθούμε στην Αυστριακή προεδρία σημειώνοντας καθυστέρηση και ετεροχρονισμό.Εμείς, οι Έλληνες Ευρωβουλευτές συνεργαζόμαστε…Συμμετέ-

 

-χουμε στην Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης και συνεργαζόμαστε άριστα με τον κ.Χατζηδάκη…Εάν, όμως, δεν έχουμε τακτοποιήσει άμεσα τα δημοσιονομικά μπορεί το Κ.Π.Σ. να ξεκινήσει και το 2009!Ειπώθηκε αυτό, στην Επιτροπή μας, από υψηλόβαθμα στελέχη…Επομένως πρέπει να «τρέξουμε»!Να ενώσουμε την φωνή μας με την φωνή των υπόλοιπων Ευρωπαίων συναδέλφων διότι-κι αυτό είναι το παράδοξο-εμείς ως Ευρωβουλή συμφωνούμε με την Επιτροπή για τα Διαρθρωτικά ταμεία, αλλά το Συμβούλιο θέλει να μειώσει τους πόρους! Αυτό είναι απαράδεκτο για μια Ευρώπη που θέλουμε να έχει κοινωνικό πρόσωπο…Τι συζητάνε σήμερα ο κ.Μπλερ και ο κ.Μπαρόζο;Να κοπούν οι επιδοτήσεις!Μα πώς θα παραμείνουν στις αγροτικές περιοχές οι αγρότες μας ;…Πρέπει να βρεθούν πόροι, αλλά όχι περικόπτοντας την Κ.Α.Π…

 

ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΙΣΧΥΡΗ ΦΩΝΗ…

 

Πολλές φορές, όμως, συζητάμε το πόσα θα πάρουμε , πόσο ήταν το Γ΄Κ.Π.Σ.και δεν βλέπουμε πόσα χάνουμε!Γι αυτό δεν φταίει κανείς;Όταν δεν έχουμε ώριμες μελέτες με τόσους Δήμους, Νομαρχίες,Περιφέρειες ,πέντε χιλιάδες φορείς υλοποίησης-στην νέα Προγραμματική περίοδο θα είναι λιγότεροι από χίλιοι-και χάνουμε χρήματα δεν είναι κρίμα;Κατά την φετινή χρονιά θα χαθούν πάνω από πεντακόσια εκατομμύρια Ευρώ.Δεν θέλω να ρίξω τις ευθύνες μόνο στην σημερινή Κυβέρνηση.Κι εμείς, ως ΠΑ.ΣΟ.Κ έχουμε τις ευθύνες μας γιατί δεν είχαμε πανέτοιμες τις μελέτες που πραγματικά χρειαζόντουσαν… 

 

Μερικές ακόμη προτάσεις:

 

Πρέπει να ενισχυθεί το Ελληνικό «Λόμπι» στις Βρυξέλες.Εμείς, ως Ευρωβουλευτές, θέλουμε να βοηθήσουμε αλλά συμβαίνει πρώτα να παίρνονται οι αποφάσεις κι ύστερα να «το παίρνουμε είδηση».Αν έχουμε σωστή συνεργασία θα γνωρίζουμε ό,τι πρέπει να γνωρίζουμε, πριν παρθούν οι αποφάσεις και θα δίνουμε τις κατευθύνσεις που πρέπει.

 

Δεν μπορούμε να συζητούμε για την Ευρώπη των Περιφερειών και να είμαστε απόντες!Τον Οκτώβριο π.χ. είχαμε τις «Ανοιχτές Ημέρες στην Ε.Ε.»Ξεκίνησαν με διακόσια άτομα κι έφθασαν τα δυόμισι χιλιάδες.Εάν εξαιρέσουμε δυο Περιφέρειες που είχαν μικρή συμμετοχή,δυστυχώς, η Ελλάδα απουσίαζε!Είναι δυνατόν όλα τα «καλά» στην Ε.Ε. εμείς να μην τα γνωρίζουμε ;Υπάρχουν προγράμματα ανταγωνιστικά, «πακέτα»,το Γ’ Κ.Π.Σ. υπάρχει, αλλά…Ελάτε να δούμε τους φίλους μας τους Ιταλούς,τους Ισπανούς, τους Πολωνούς…Ελάτε να δείτε τα γραφεία που έχουν φτιάξει, τα ισχυρά τους  «Λόμπι» χάρη στα οποία προαποφασίζονται τα πράγματα ώστε να έχουν καλύτερες χρηματοδοτήσεις για τις περιοχές τους.Με τον κ.Δολαψάκη  έχουμε συζητήσει πριν από πέντε ή έξη μήνες και έχουμε συμφωνήσει στο ότι πρέπει να προχωρήσει αυτή η συνεργασία έτσι ώστε να είμαστε κι εμείς παρόντες στα δρώμενα.Οφείλει και η Κυβέρνηση να ενισχύσει αυτά τα γραφεία Πιστεύω ότι θα είναι μεγάλο κατόρθωμα αν εκπροσωπείται η κάθε Περιφέρεια της χώρας μας με δυο ή τρια στελέχη.Δεν θα είναι μόνο οικονομικά τα οφέλη από μια τέτοια ενέργεια.Θα αποκτήσουμε γενικότερα δύναμη ως χώρα, που θα μας δώσει την δυνατότητα παρουσίας σε  κάθε νέα εξέλιξη.Σε πολλά Προγράμματα όπως π.χ. «οι Ορεινοί Ογκοι» είμαστε απόντες.Υπάρχει «Λόμπι»; Υπάρχει.Για τα νησιά αρχίζουμε να έχουμε…Γενικώς, αν υπάρχει η στήριξη των δικών μας Ευρωβουλευτών, όλων των κομμάτων,μπορούμε να έχουμε ένα καλύτερο αποτέλεσμα στην διαπραγμάτευση…Να συνεργαζόμαστε…Μας δίνεται η δυνατότητα, σε εμάς τους Ευρωβουλευτές να προσκαλέσουμε κάποια άτομα από την χώρα μας να έρθουν στις Βρυξέλες να ακούσουν,να πουν…Επίσης,καλό είναι να φέρνουμε ξένους Ευρωβουλευτές από τις Επιτροπές μας, στην χώρα μας, για να δουν από κοντά.Πριν από δεκαπέντε μέρες ήταν σαράντα άτομα στην Κρήτη…Τα θετικά σχόλια που ακούστηκαν στο Ευρωκοινοβούλιο ήταν η καλύτερη διαφήμισή για μας!Είδαν, βέβαια, ότι δεν έχουμε ολοκληρώσει τις υποδομές μας, άρα, αυτό που ζητούμε είναι ευνόητο,ότι δηλ. πρέπει να ολοκληρώσουμε, ανεξάρτητα του αν η Κρήτη εντάσσεται στον στόχο ΕΝΑ…

 

Προσέξτε κι αυτό!Αν δεν τελειώσουμε τα δημοσιονομικά μας εφέτος, του χρόνου πολλές Περιφέρειές μας θα βγουν εκτός στόχου πράγμα που σημαίνει λιγότερες χρηματοδοτήσεις, υπαγωγή στον στόχο ΔΥΟ(2) όπου η συγχρηματοδότηση δεν είναι 75%-25%, αλλά 50ή45%-50ή55%!Είναι ένα μεγάλο πρόβλημα αυτό, το οποίο πρέπει να το δούμε.

 

Το άλλο που ξεκινάει αυτή την περίοδο είναι οι συζητήσεις για τις κατευθυντήριες γραμμές για την νέα Προγραμματική περίοδο κι επίσης οι Κρατικές ενισχύσεις που αφορούν τα νησιά…Δίνουμε τις μάχες μας και θέλουμε να ξέρετε κΠρόεδρε ότι όλοι οι Ευρωβουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ είμαστε κοντά σας…γιατί μόνο με τέτοιες ενέργειες, τέτοιες πρωτοβουλίες,μπορούμε πραγματικά να βρούμε την Ευρώπη που θέλουμε.     

 

 

….εν  τέλει…

 

 

Ο κ.Σπανουδάκης  ανάφερε ότι το Πρόγραμμα της Λισσαβόνας δεν απέφερε τα προσδοκώμενα και έτσι, δημιουργήθηκαν νέες προσεγγίσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εστιάζουν σε μια ατζέντα με τρεις πυλώνες :1)Να γίνει η Ευρώπη πιο ελκυστικό μέρος για επενδύσεις και εργασία 2)Να γίνει η γνώση και η καινοτομία ο σφυγμός της Ευρωπαικής ανάπτυξης 3) Προώθηση πολιτικών Επιχειρηματικότητας για περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίες.

 

Θα πρέπει επομένως-είπε ο κ.Σπανουδάκης-η όποια προσέγγισή μας να γίνει στην βάση αυτού του πλαισίου.Ο Προυπολογισμός,επιπλέον, είναι «αγκάθι».Τα ζητήματα στα οποία πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας είναι:a)Προάγεται η Ανταγωνιστικότητα και η προσέλκυση επενδύσεων σε σχέση με τα διαρθρωτικά ζητήματα και τις ανισότητες.b)Οι διαρθρωτικές δομές στην χώρα μας αποτελούν περιοριστικό παράγοντα όσον αφορά την αποτελεσματική αξιοποίηση των πόρων του Γ΄Κ.Π.Σ.Ο κ.Σπανουδάκης πρότεινε να δοθεί έμφαση στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων, αλλά όχι επιλεκτικά υπεραγορών.Διαρθρωτικά ζητήματα: H αξιοποίηση της γης και οι κατασκευές είναι η κινητήρια δύναμη οικονομικής ανάπτυξης και πρέπει να παραχωρήσουν την θέση τους στην ανάπτυξη παραγωγικών δεξιοτήτων.Χρειάζεται,επομένως,εστίαση στην ενίσχυση της Επιχειρηματικότητας και θεσμική της υποστήριξη.Η Απορροφητικότητα αποτελεί καταστροφικό τρόπο προσέγγισης των Διαρθρωτικών Ταμείων και πρέπει να δοθεί έμφαση στην ποιότητα,στην βιωσιμότητα και την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων.Είναι γνωστό το πρόβλημα της έλλειψης πόρων στην χώρα για υποδομές και χρειάζεται να κινητοποιηθούν ιδιωτικοί πόροι για λιμάνια,αεροδρόμια κ.λ.π.( να δοθεί έμφαση στην συνέργια Δημοσίου και ιδιωτών).Η ανεργία μπορεί να περιορισθεί στην χώρα μας με την καλυτερη διαχείριση των διαρθρωτικών προβλημάτων, δηλ. με την μείωση της άμεσης οικονομικής δραστηριότητας του Δημοσίου,τόνωση των ιδιωτικών επενδύσεων…Η Ελλάδα, όμως, όσον αφορά το επιχειρηματικό περιβάλλον, είναι πολύ «χαμηλά» και γι αυτό δεν προσελκύει ξένες επενδύσεις,δεν προσελκύει πόρους πέραν του Αναπτυξιακού Νόμου.Το θέμα είναι να έχουμε ένα υψηλό επίπεδο εισροής και παραγωγής μέσα από την κινητοποίηση πόρων, πέραν του Δ΄Κ.Π.Σ.Όσον αφορά την αποδοτικότητα του Δ΄Κ.Π.Σ. παράγοντες που θα λειτουργήσουν θετικά είναι ο πραγματικός ρόλος των Περιφερειών,εάν δηλ. θα έχουμε αποκέντρωση στην πράξη,ουσιαστικές συνέργιες Υπουργείων και φορέων και αποτελεσματικός συντονισμός.Δεν είναι δυνατόν να έχουμε ένα άκαμπτο σύστημα με πράσινα, κόκινα,γαλάζια λαμπάκια…Πρέπει να γίνει εκτεταμένη διαβούλευση όταν θα έχουμε τα πρώτα περιγράμματα κατεύθυνσης των νέων Διαρθρωτικών Ταμείων.Θα πρέπει επιπλέον τα εμπλεκόμενα Υπουργεία και Περιφέρειες διαμορφώσει συστήματα υποδοχής ώστε να αποφύγουμε την γνωστή διετή «νεκρή ζώνη» από Κ.Π.Σ. σε Κ.Π.Σ.

 

Ο κ. Κουρής,ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΗΣ Κεφαλληνίας και Ιθάκης στην παρέμβασή του επεσήμανε ότι δεν πρέπει να αφήνουμε να συγχέονται οι νησιωτικές περιοχές με τις παραμεθόριες και τις δύσβατες ηπειρωτικές…Στα νησιά το μέσο κατά κεφαλήν εισόδημα είναι χαμηλότερο του μέσου Κοινοτικού, η ζωή σε αυτά είναι ακριβότερη…Η τουριστική πίεση που δέχονται επιβάλλει μια ιδιαίτερα δαπανηρή και πολύπλοκη διαχείριση και η παροχή υπηρεσιών στους κατοίκους τους επιβάλλει πολλαπλάσιες οικονομικές προσπάθειες…Η συμβολή των Διαρθρωτικών Ταμείων στην άρση των οικονομικών και κοινωνικών καθυστερήσεων στα νησιά υπήρξε μετριότατη.Έχουν αναπτυξιακές προοπτικές;Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να επανεξετάσει την κατάσταση αυτών των περιοχών και να λάβει υπ όψιν της την ευπάθειά τους.Τα προβλήματα είναι κοινά σε όλα τα νησιά και δεν κρίνεται σκόπιμο τώρα, να προβάλλουμε τις ιδιαιτερότητες ενός εκάστου.Να συστρατευθούμε σε έναν αγώνα αναγνώρισης των προβλημάτων, την θέσπιση ειδικών κανόνων διαφοροποίησής τους από τις ηπειρωτικές περιοχές και την υλοποίηση ειδικών Προγραμμάτων ανάπτυξής τους.Το Δ΄Κ.Π.Σ. πρέπει να έχει σαφή αναφορά στα νησιά με θεσμικά και οικονομικά μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων τους.Η ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑ ΣΥΝΕΚΤΙΜΑΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ.Χρειάζεται να έχουν τα νησιά αυξημένη χρηματοδότηση για υποδομές διότι, εκτός των άλλων,οι ηπειρωτικές περιοχές απολαμβάνουν τα οφέλη και από Εθνικής εμβέλειας έργα και από Περιφερειακής εμβέλειας, ενώ οι νησιωτικές περιοχές όχι.Θα πρέπει, επίσης,το Δ΄Κ.Π.Σ. –σύμφωνα πάντοτε με τον κ.Κουρή-να στηρίξει την νησιωτική παραγωγή στον πρωτογενή τομέα και την μεταποίηση των γεωργικών προϊόντων και να χρηματοδοτήσει την διασύνδεση.

 

Στην συνέχεια μίλησαν εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων, μέλη των Δ.Σ. τους και ξανά ο βουλευτής Λευκάδας κ.Βεργίνης .Τέλος, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου μας κ.Μιχαλάτος προσέφερε δώρα σε όλους τους επίσημους προσκεκλημ

 

 

H ΓENIKH ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ Ε.Ο.Α.Ε.Ν. 

 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 5/11/05 Το απόγευμα του Σαββάτου έγινε η Γ.Σ. του Ε.Ο.Α.Ε.Ν,πάντοτε στον χώρο συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου Κεφ/νιάς&Ιθάκης.

 

Οι παριστάμενοι εκπρόσωποι νησιωτικών Επιμελητηρίων ενέκριναν ομόφωνα τον Οικονομικό Απολογισμό,την συμμετοχή του Ε.Ο.Α.Ε.Ν  σε διάφορα Προγράμματα και τον απολογισμό δράσης του Δ.Σ.Το «Σώμα» απασχολήθηκε επίσης με τις διαχειριστικές Περιφέρειες του Δ΄Κ.Π.Σ, με την «βίζα» στους Τούρκους …

 

Πιο συγκεκριμένα:

 

ü        1.Ο απολογισμός δράσης του Δ.Σ. περιείχε συνοπτικά τα εξής :

 

α)Μετά την 19η Φεβρουαρίου, ημερομηνία κατά την οποία προέκυψε το νέο Δ.Σ. του Ε.Ο.Α.Ε.Ν,συγκροτήθηκε σε σώμα με Πρόεδρο τον κ.Ν.Δολαψάκη.Άμεσα,έγινε καταγραφή των τοπικών προβλημάτων των νησιωτικών περιοχών με στόχο να διαμορφωθεί μια σαφής εικόνα της κατάστασης στα νησιά στους επιμέρους τομείς(πχ.μεταφορές,υποδομές,μικρομεσαίες  και στους τρεις τομείς,επικοινωνίες,ενέργεια,νέες τεχνολογίες,ωράριο εμπορικών καταστημάτων κ.λ.π.)Οι παρατηρήσεις και προτάσεις των Επιμελητηρίων ενσωματώθηκαν στον συνολικό σχεδιασμό διαμορφώνοντας συγκεκριμένες προτάσεις για τις τρεις νησιωτικές Περιφέρειες.Οι προτάσεις επιδόθηκαν στους Γ.Γ. των Περιφερειών Β.Αιγαίου και Κρήτης και εκκρεμούν οι συναντήσεις με τους άλλους δυο Γ.Γ.

 

β) Ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν. έστειλε επιστολές, άλλοτε διαμαρτυρίας κι άλλοτε ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης προς διάφορα Υπουργεία για τις αλλαγές στο ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων,για αλλαγές στην επιμελητηριακή νομοθεσία,για τις προτεινόμενες αλαγές στο Δ΄Κ.Π.Σ.,για τον αποκλεισμό χιλιάδων Μ.Μ.Ε. από το Πρόγραμμα 2.11.2 ενίσχυσης επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών,για τα αυξημένα κόστη των λιμενικών τελών στα ελληνικά λιμάνια,για τα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης της Κυβέρνησης που περιελάμβανε και την αύξηση των συντελεστών του Φ.Π.Α,για τις νέες προτάσεις αναθεώρησης του καθεστώτος των Κρατικών ενισχύσεων που άμεσα επηρεάζουν τις νησιωτικές περιοχές(σε συνεργασία με το Insuleur),για χρηματοδότηση εγκατάστασης συστήματος τηλεδιάσκεψης σε όλα τα νησιωτικά Επιμελητήρια.Επίσης, ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν. γνωστοποίησε ευρύτατα το σχέδιο δράσης του Ομίλου

 

γ)Ανέλαβε πρωτοβουλία για την συγκρότηση του Οργάνου των νησιωτών Βουλευτών με στόχο τον συντονισμό τους στην κατεύθυνση προώθησης και επίλυσης βασικών αιτημάτων των νησιών.

 

δ) Ο Όμιλος ξεκίνησε μια προσπάθεια προσέγγισης φορέων.Πιο συγκεκριμένα:

 

1.Mε το Insuleur επισημοποιήθηκε η συνεργασία ανάληψης της υποστήριξης της γραμματείας του Δικτύου στην Χίο από τον Ε.Ο.Α.Ε.Ν έναντι 7.000 Ευρώ.

 

2. Με τις Περιφέρειες Β. και Ν.Αιγαίου, τα ΚΕΤΑ,το Πανεπιστήμιο Αιγαίου συμφωνήθηκε να συγκροτηθεί κοινή ομαδα για την υποβολή πρότασης δημιουργίας ενός ενιαίου νησιωτικού πόλου καινοτομίας  στα πλαίσια του μέτρου 4.6 της Γ.Γ. Έρευνας και Τεχνολογίας.Στόχος, εδώ, είναι η διάχυση και μεταφορά καινοτομίας και τεχνολογίας στις νησιωτικές Μ.Μ.Ε. του Αιγαίου.

 

3.Σε συνεργασία με τον Ο.Π.Ε υποβλήθηκαν δυο προτάσεις επιχορήγησης για ενίσχυση της εξωστρέφειας των Ελληνικών Επιχειρήσεων και ευαισθητοποίηση και ενημέρωση για θέματα Α.Π.Ε.Επίσης, έχει συμφωνηθεί να διατηρηθεί και να συνεχισθεί αυτή η συνεργασία και στο επικείμενο InteregIIIA Ελλάδα-Κύπρος.

 

ε)Ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν. υπέβαλε μια σειρά από προτάσεις για τους προτεινόμενους νέους κανονισμούς των διαρθρωτικών ταμείων της περιόδου 2007-13 ώστε να συνταχθεί σχέδιο δράσεων  για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των κονδυλίων αυτών των ταμείων σύμφωνα με τις ανάγκες των νησιωτικών Περιφερειών.

 

Στ)Στις άμεσες προτεραιότητες του Ομίλου είναι η αξιοποίηση των Κοινοτικών Πρωτοβουλιών Intereg III και στους τρεις άξονες προτεραιοτήτων, δηλ. ανάπτυξη και προώθηση της διασυνοριακής,διαπεριφερειακής και διακρατικής συνεργασίας με ιδιαίτερη βαρύτητα στο επικείμενο Ελλάδα-Κύπρος.

 

ζ)Στις μεσομακροπρόθεσμες προτεραιότητες του Ε.Ο.Α.Ε.Ν. είναι : Ι)Αφού καταγραφούν από τα Επιμελητήρια τα συμβαίνοντα στα νησιά και μάλιστα τα προβλήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης θα γίνουν παραστάσεις στα Υπουργεία και στους ανάλογους κυβερνητικούς φορείς, όπως και στα Μ.Μ.Ε. με σκοπό να δημιουργηθεί ένα ισχυρό μέτωπο πίεσης προς την εκάστοτε πολιτική και πολιτειακή ηγεσία.ΙΙ)Η διάχυση τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών προς τις λιγότερο αναπτυγμένες περιοχές με σκοπό να βοηθηθεί η ανάπτυξή τους μέσα από την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού(των Επιμελητηρίων) και την διασύνδεση όλων των Επιμελητηρίων-μελών του Ε.Ο.Α.Ε.Ν. με σύστημα τηλεδιάσκεψης.

 

η) Σχετικά με την Κοινοτική πρωτοβουλία Intereg III A: Ελλάδα-Κύπρος,ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν. πέτυχε συμφωνία με την Διαχειριστική Αρχή του Προγράμματος ώστε να τροποποιηθεί το συμπλήρωμα Προγραμματισμού για το Μέτρο 2.1.3. ώστε να καλύψει τον αρχικό σχεδιασμό δράσεων που είχαν γίνει από κοινού από την Ελληνική και Κυπριακή πλευρά και μετά ,βεβαίως, από την αποδοχή του συντονιστικού ρόλου του Ε.Ο.Α.Ε.Ν. από όλα τα νησιωτικά Επιμελητήρια της χώρας.Το Πρόγραμμα βρίσκεται στο Στάδιο της δημοσίευσης της πρόσκλησης υποβολής προτάσεων ενώ η πρόταση των Ελληνικών και Κυπριακών Επιμελητηρίων έχει ήδη «κλειδώσει» ως προς  τις ενέργειες και δράσεις που έχουν προβλεφθεί.Ο προϋπολογισμός είναι περίπου 1.700.000 Ευρώ Τα πακέτα εργασίας που στο Τεχνικό Δελτίο προβλέπεται να υλοποιηθούν είναι: Α) Δημιουργία Κέντρου Μελετών,Ερευνών και υποστήριξης Επιχειρηματικότητας στην Ν.Α.Μεσόγειο(με 6 υποέργα) Β) Οργάνωση ημερίδων Πληροφόρησης και Ενημέρωσης μεταξύ κλαδικών φορέων Γ)Σύνδεση επιχειρηματικών φορέων Ελλάδας-Κύπρου με το Κέντρο Δ)Συμμετοχή σε Διεθνείς και Εθνικές Εκθέσεις.

 

θ) Ο  Ε.Ο.Α.Ε.Ν. προετοίμασε προτάσεις χωρίς οικονομική επιβάρυνση και σε συνεργασία με τον Ο.Π.Ε., τις υπέβαλε για χρηματοδότηση σtην Κοινοτική Πρωτοβουλία Intereg IIIB/Archiment και…αναμένει αξιολόγηση.Οι προτάσεις είναι συνολικά έξη( στις δυο ως leader,στις τέσσαρες ως  partner).Δυο λόγια για την κάθε πρόταση: 1)MEDIVINO:Πρόκειται για την ανάπτυξη του «γαστρονομικού τουρισμού»Στόχος,είναι.ναδημιουργηθεί ένα δίκτυο οινοπαραγωγών, παραγωγών παραδοσιακών προιόντων και εστιατορίων παραδοσιακής κουζίνας.2) SUMARES :ανταλλαγή καλών πρακτικών και τεχνογνωσίας για την αειφόρο διαχείριση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας( Στις δυο αυτές προτάσεις ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν είναιIeader και έχουν συνολικό προυπολογισμό 300.000 Ε η πρώτη και 262.575 Ε η δεύτερη.)

 

3)MEDCERT Δημιουργία Δικτύου συνεργασίας για τον καθορισμό των αναγκών της βιομηχανίας σε βασικές εξαγωγικές αγορές και κατηγορίες προιόντων-Έναρξη σχεδίου δράσης για δημιουργία υποδομής και εξειδικευμένου προσωπικού-Ενεργοποίηση διαδικασίας μεταφοράς γνώσης για πιστοποίηση( Προυπολογισμός 150.000 Ε) 4)DESTINA Σχεδιασμός στρατηγικής για αειφόρο τουριστική Ανάπτυξη σε ορεινές και νησιωτικές περιοχές –Δίκτυο(Προυπολογισμός 278.240 Ε) 5) SMARTPLAN Διαπιστώνεται ότι ένας από τους συντελεστές χαμηλού επιπέδου ανάπτυξηςστα νησιά της Μεσογείου  είναι η περιορισμένη διασυνοριακή αλληλεπίδραση και οι δυσκολίες στην μεταξύ τους σύνδεση(στο Αιγαίο ιδίως), όπως και στην επαφή με την ηπειρωτική χώρα(Κύπρος,Μάλτα).Ο Προυπολογισμός συμμετοχής στην δημιουργία αυτού του πλάνου διασύνδεσης ανέρχεται σε 180.000Ε  6)IGEA Πρόκειται για τρεις δραστηριότητες σχετικά με το υγρό στοιχείο και το Περιβάλλον.Η πρώτη δραστηριότητα αφορά την διατήρηση των πηγών σε παράκτιες περιοχές και την υλοποίηση εργαλείων για την πρόληψη θαλάσσιας μόλυνσης.Η δεύτερη αφορά την ανάπτυξη μεθόδων για την υλοποίηση συστήματος διατήρησης θαλάσσιου  και παράκτιου Περιβάλλοντος και η τρίτη, εκπαίδευση και πληροφόρηση του κοινού σε περιβαλλοντικά θέματα(Προυπολογισμός :200.000E).

 

O E.O.A.E.N.,τέλος,υπέβαλε τρεις προτάσεις(Δυο ως partner και μια ως leader) στην Κοινοτική πρωτοβουλία Intereg IIIB/Cabses που αφορά στην διακρατική συνεργασία στην περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης .Πιο συγκεκριμένα οι προτάσεις υποβλήθηκαν στο Πρόγραμματα : SUM REDA(Ανταλλαγή καλών πρακτικών και εμπειριών για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε μειονεκτικές περιοχές)DICHAC( Ανίχνευση από κάθε περιοχή των ιδιαίτερων στοιχείων της) και  BUILT ON TRUST.

 

ü        2.Όσον αφορά τα Εσοδα του Ομίλου η πρόβλεψη για το 2006 είναι 77.035 Ευρώ και για τα Έξοδα 99.600.Έχοντας ως δεδομένο ότι και το 2005 θα είναι ελλειμματικό, η πρόβλεψη είναι ότι ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν ενδεχομένως και από το 2007 να μην μπορεί να αντιμετωπίζει το σημερινό επίπεδο δαπανών του εάν δεν εισρεύσουν χρήματα από Ευρωπαϊκά Προγράμματα.

 

3.Το Επιμελητήριο Λευκάδας επιβεβαίωσε την ένταξή του στον Όμιλο  και ανακοινώθηκε ότι κατά πάσα πιθανότητα η επόμενη Γ.Σ. θα γίνει στη